احتمال آتش سوزی مراتع و دشت‌های استان مرکزی


احتمال آتش سوزی مراتع و دشت‌های استان مرکزی

خبرگزاری تسنیم: مدیرمنابع طبیعی وآبخیزداری محلات گفت: بارندگی مناسب در فصول زمستان و ۲ماهه نخست بهار، سبب شده مراتع و دشت ها سرسبز شوند و با گرما شدن هوا، اکنون خشک و نیمه خشک هستند و با کوچک ترین جرقه آتش سوزی گسترده منطقه را فرا می گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از محلات، داود طالبی در جمع خبرنگاران با اشاره به آتش سوزی‌ها در عرصه‌های طبیعی استان اظهار کرد: مردم برای تفریح به عرصه‌های طبیعی استان می‌روند که گاهی اوقات سهل انگاری برخی از شهروندان منجر به آتش سوزی درعرصه‌های طبیعی می‌شود.

وی افزود: برخی کشاورزان، گردشگران و دامداران به هنگام طبخ یا گرم کردن غذا اقدام به روشن کردن آتش می کنند و با فراموش کردن در خاموش سازی شعله های آتش، عرصه های طبیعی را با بحران مواجه می سازند.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری محلات تصریح کرد: شهروندان نیز به هنگام تفریح در کوه و دشت در خاموش کردن باقی مانده آتش اهتمام ورزند و با رعایت ایمنی در حفظ سرمایه های ملی بکوشند.

طالبی با اشاره به بارندگی های امسال گفت: بارندگی مناسب در فصول زمستان و 2ماهه نخست بهار، سبب شده مراتع و دشت ها سرسبز شوند و با گرما شدن هوا، اکنون خشک و نیمه خشک هستند و با کوچک ترین جرقه آتش سوزی گسترده منطقه را فرا می گیرد بنابراین رعایت نکات ایمنی برای جلوگیری از خسارت ضروری است.

وی افزود: طبیعت زیبا منطقه، زمینه جذب بسیاری از مردم را در ایام تعطیل سال در محلات فراهم کرده است و از سوی دیگر دامداران با ارتزاق از این فرصت می بایست در نگهداری و حراست از عرصه های طبیعی کوشا باشند.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری محلات تصریح کرد: دلایل آتش سوزی در عرصه های طبیعی به 3دسته شامل بی احتیاطی، عمدی و ناشی از جرقه بوده و با بروز هر نوع حریق نه تنها عرصه ها نابود می شوند بلکه گونه های گیاهی و جانوری نادر منطقه نیز تهدید می شود.

طالبی عوامل انسانی را سر منشا بروز آتش سوزی در عرصه های طبیعی دانست گفت: طبیعت از ثروت های ارزشمند و عامل رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی در جوامع و کشورهای جهان است که صیانت از آن یک ضرورت اجتناب ناپذیر و ملی محسوب می شود.

وی افزود: با توجه به گرم شدن هوا و خشک شدن علوفه های و گیاهان خودرو در مراتع و دیگر عرصه های که با کوچک ترین سهل انگاری در روشن کردن آتش ،سبب خسارت جبران ناپذیر می شود.

انتهای پیام / ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon