آق‌مراد چاریُف و کامیار فانیان در ایران دوتار می‌نوازند

آق‌مراد چاریُف و کامیار فانیان در ایران دوتار می‌نوازند

خبرگزاری تسنیم: کنسرت مشترک آق‌مراد چاریُف نوازنده شهیر ترکمنستان و کامیار فانیان نوازنده موسیقی کشورمان در شهرهای کلاله، بندر ترکمن، گنبد کاووس، اصفهان و تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کامیار فانیان نوازنده موسیقی ایرانی که در 15 سال گذشته برای یادگیری موسیقی نواحی ایران به نقاط مختلف کشور سفر کرده است، این بار نیز به کشور ترکمنستان رفته تا به تحقیق درباره اشتراک های موسیقی ترکمن و موسیقی شمال خراسان بپردازد.

این نوازنده و محقق موسیقی ایرانی می گوید: در سفرم به ترکمنستان می خواهم به تطبیق مقام های شمال خراسان و ترکمنستان بپردازم. میان مقام های این دو موسیقی قرابت های معنایی و تکنیکی بسیار وجود دارد.

فانیان با اشاره به نتیجه سفرش به ترکمنستان اظهار می کند: یکی از پیامدهای این سفر آمدن «آق مراد چاریُف» به ایران است. قصد داریم در سفر این نوازنده بزرگ موسیقی ترکمنستان به ایران کنسرت هایی را در شهرهای کلاله، بندرترکمن، گنبد کاووس، اصفهان و تهران اجرا کنیم.

وی درباره قطعاتی که این اجراها نواخته می شود می گوید: بخش نخست اجراهایمان به موسیقی ایرانی و نواختن برخی از ساخته های من با خوانندگی مهدی امامی اختصاص دارد. این قطعاتی را براساس موسیقی برخی از نواحی کشور ساخته ام که در این آثار تنوع ریتمیک و ادواری بیشتری وجود دارد.

فانیان درباره بخش دوم این اجراها می گوید: در بخش دوم این کنسرت ها من و «آق مراد چاریُف» به دونوازی دوتار می پردازیم. در بخش هایی نیز «آق مراد چاریُف» با دوتارش تکنوازی می کند.

اجراهای «آق مراد چاریُف» و کامیار فانیان در روزهای 15، 16 و 17 مرداد به ترتیب در شهرهای کلاله، بندر ترکمن و گنبد کاووس اجرا می شود. آنها سپس در روزهای 20 و 21 مرداد در اصفهان و سرانجام 23 و 24 مرداد در تهران به اجرای برنامه می پردازند.

آق مراد چاریُف بزرگترین راوی موسیقی ترکمنستان در 100 سال اخیر و سرسناس ترین نوازنده دوتار ترکمن است. چاریُف رهبری آنسامبل ملی رادیو تلویزیون ترکمنستان را بر عهده دارد.

انتهای پیام /

 

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران