عرصه‌های زیست محیطی کشور دچار بهم‌ریختگی است

عرصه‌های زیست محیطی کشور دچار بهم‌ریختگی است

خبرگزاری تسنیم: استاندار گلستان گفت: متاسفانه نه تنها در استان گلستان بلکه در سطح کشور عرصه زیست محیطی دچار بهم‎ ریختگی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، اسماعیل مهاجر امروز در مراسم رهاسازی این حیوانات اظهار کرد: این حیوانات که از گونه ‎های جانوری مختلف مانند عقاب, سارگپ پابلند، جغد انبار، مرغ حق، جوجه دلیجه، عقاب، توله شغال و گربه جنگلی بودند پس از پایان دوره درمان و نقاحت شان امروز رهاسازی شدند.

وی با اشاره به اقلیم متنوع و گونه های مختلف جانوری در استان گلستان گفت: استاندار گلستان امروز به صورت نمادین عقاب زخمی از گونه سارگپ پابلند را که در اداره کل محیط زیست استان گلستان درمان شده بود در طبیعت رها کرد.

استاندار گلستان نیز در این مراسم گفت: اگر آزادسازی حیوانات با نظارت و براساس علم و اصول خاصی نباشد همین آزادسازی ‎ها شاید بر ضد اهداف مثبت عمل کند.

حسن صادقلو افزود: نیازمند آن هستیم که از عرصه زیستی و حیات وحش استان گلستان یک آمایش دقیق کسب شود تا هدف‎ ها و باید ها و نبایدها مورد ارزیابی بیشتر و دقیق تر قرار گیرد.

وی همچنین در جمع کارکنان محیط زیست گلستان این عرصه فعالیت را خدایی عنوان کرد و افزود: حفاظت از محیط زیست دستور خداوند و سفارش پیامبران و بزرگان است.

صادقلو با اشاره به تفاهم صورت گرفته با معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست، ادامه داد: بهره‎ برداری غیرعلمی از جنگل و منابع طبیعی مخالف اهداف محیط زیست است و در این موضوع با خانم ابتکار در حوزه استان گلستان به توافق پایدار رسیده ایم.

استاندار گلستان  اظهار کرد: متاسفانه نه تنها در استان گلستان بلکه در سطح کشور عرصه زیست محیطی دارای بهم‎ ریختگی است و به نظر می رسد آزادسازی حیوانات و پرندگان نیازمند نظم و قوانین علمی و منطقی بیشتری است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon