افزایش حاشیه‌ نشینی، شیراز را در آینده با مشکل مواجه می‌کند


افزایش حاشیه‌ نشینی، شیراز را در آینده با مشکل مواجه می‌کند

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس با بیان اینکه افزایش حاشیه نشینی در آینده شیراز را دچار مشکل می کند، گفت: کمیسیون ماده ۹۲ امور زیر بنایی استانداری فارس در حال بررسی مسائل و مشکلات حاشیه نشینی در شیراز است.

علیرضا صحرائیان در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در شیراز، اظهار کرد: ساخت و ساز در حاشیه شهر شیراز مشکلات متعددی برای این شهر به وجود آورده است و با همین وضعیت روبه جلو ساخت و سازهای غیر مجاز، در آینده در شیراز با مشکل روبرو خواهیم بود.

وی با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر با رشد بی رویه ساخت و سازهای غیر مجاز در حاشیه شهرها و به ویژه شیراز رو به رو هستیم، افزود: امروز شاهد ساخت روستاهای جدید اما با شیوه امروزی در حاشیه شهرها هستیم که اگر جلو این ساخت و سازها های بی رویه گرفته نشود درآینده حتما با مشکل رو به رو می شویم.

مدیر کل دفتر فنی استانداری فارس خاطر نشان کرد: پس از ساخت مسکن های غیر مجاز حاشیه ای هیچ کدام از ارگان ها و سازمان ها مسئولیت دادن خدماتی مثل آب، برق و گاز را به این مناطق نمی پذیرند و تبدیل به یک معضل می شود.

وی تصریح کرد: امروزه با افزایش مهاجرت ها و افزایش  قیمت مسکن و گرفتن مجوز ساخت و ساز در شیراز، مهاجران به حاشیه های شهر روی می آورند و شروع به ساخت و ساز های غیر مجاز می کنند.

صحراییان با بیان اینکه تا کنون جلسات متعددی برای حل این مشکل  با مسئولان برگزار کرده ایم، گفت: این مساله را با جدیت دنبال می کنیم.

وی اظهار کرد: هم اکنون مشکل ساخت و سازهای غیر مجاز در حاشیه شهر ها به ویژه شیراز، در کمیسیون ماده 92 امور زیر بنایی استانداری فارس در حال بررسی است.

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس افزود: کار گروه های مختلفی در شهرستان ها  تشکیل شده است تا وضعیت حاشیه های شهرها را بررسی و آسیب شناسی کنند.

انتهای پیام / ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon