اکبر صحرایی «دار و دسته دارعلی» را به نمایشگاه کتاب می‌آورد

اکبر صحرایی «دار و دسته دارعلی» را به نمایشگاه کتاب می‌آورد

خبرگزاری تسنیم: سه‌گانه طنز اکبر صحرایی با محوریت دفاع مقدس با عنوان «دار و دسته دار علی» از سوی انتشارات سوره مهر در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه خواهد شد.

اکبر صحرایی، نویسنده «رمان حافظ هفت»، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به انتشار سه‌گانه طنز خود با موضوع دفاع مقدس از سوی انتشارات سوره مهر و توزیع آن در نمایشگاه کتاب گفت: به دو دلیل تصمیم گرفتم این مجموعه به صورت سه‌گانه باشد؛ اول اینکه مجموعه طنزهایی که داشتم بیش از 200 صفحه می‌شد که این ممکن بود باعث دلزدگی خواننده شود. دلیل دوم اینکه برخی طنزهایی که در کتاب «خمپاره هفت» داشتم را بازنویسی و بازآفرینی کردم که دوست داشتم این مجموعه طنزها نیز در این مجموعه بیاید.

وی ادامه داد: «آمبولانس شتری»، «گردان بلدرچین‌ها» و «برانکارد در بستی» عناوین جلد‌های اول تا سوم مجموعه «دار و دسته دار علی» هستند. جلد اول و دوم این مجموعه  شامل 20 داستان و جلد سوم دارای 24 داستان است. هر یک از این 64 داستان کوتاه دفاع مقدس، مجزا و مستقل دارد. مجموعه این طنزها بعد از بازبینی از سوی دفتر طنز حوزه هنری به انتشارات سوره مهر سپرده شده است.

این نویسنده با اشاره به ساختار اثر یادآور شد: در این مجموعه به گونه‌ای عمل کرده‌ام که داستان‌ها به صورت مستقل باشند تا خواننده بتواند به راحتی از هر جای کتاب که می‌خواهد داستان‌ها را بخواند، ولی این داستان‌ها در شخصیت و سوژه و موقیعت مکانی دارای اشتراک هستند. محتوای اثر متفاوت از دیگر کارهایی است که تاکنون در مورد دفاع مقدس نوشته شده است، در واقع می‌توان گفت محتوای این اثر طنز است؛ طنزی که همان‌گونه که لبخند را بر لبان مخاطب می‌نشاند واقعیت‌های هشت سال دفاع مقدس را نیز بیان می‌کند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران