بررسی اصلاحیه ماده ۱۶ معافیت مالیاتی ناشران و کتابفروشان در جلسه امروز هیئت دولت

بررسی اصلاحیه ماده 16 معافیت مالیاتی ناشران و کتابفروشان در جلسه امروز هیئت دولت

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل دفتر حقوقی وزارت ارشاد از بررسی اصلاحیه ماده ۱۶ بند «ل» ماده ۱۳۹ قانون مالیات‌های مستقیم در جلسه امروز هیئت دولت خبر داد و گفت:‌ در صورت تصویب، مودیانی که تا قبل از برنامه پنجم توسعه محکوم به پرداخت مالیات شدند،‌ معاف می‌شوند.

لادن حیدری، مدیرکل دفتر حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ از جلسه امروز، یکشنبه 25 مرداد ماه هیئت دولت خبر داد و گفت:‌ در این جلسه قرار است اصلاح ماده 16 بند «ل» ماده 139 قانون مالیات‌های مستقیم در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: بر این اساس کل فعالیت‌های فرهنگی و هنری که مشمول بند «ل» ماده 139 قانون مالیات‌های مستقیم هستند و قبل از قانون برنامه پنجم توسعه به دلیل عدم تسلیم به موقع اظهارنامه،‌ ترازنامه و حساب سود و زیان و مالیات اشخاص ثالث به پرداخت مالیات محکوم شده‌اند،‌ می‌توانند بر اساس این مصوبه‌ای که به تصویب می‌رسد،‌ از پرداخت مالیات معاف شوند.

حیدری تصریح کرد:‌ همچنین اگر این دسته از افراد مالیاتی پرداخت کرده‌اند،‌ می‌توانند آن را بازپس گیرند. البته این در صورتی است که این مصوبه و اصلاحیه امروز در جلسه هیئت دولت به تصویب برسد.

وی هم‌چنین از آماده نشدن فهرست مصادیق معافیت مالیاتی خبر داد و گفت:‌ همچنان در حال بررسی گزینه‌های سازمان سینمایی هستیم و به زودی این فهرست را تکمیل کرده و برای تصویب به جلسه وزیران خواهیم فرستاد.

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران