رشد سیاسی ایران ‌به دلیل آزادی رسانه‌ای، بیش از اروپا است


رشد سیاسی ایران ‌به دلیل آزادی رسانه‌ای، بیش از اروپا است

خبرگزاری تسنیم: آیت‌الله فاضل لنکرانی گفت: کشورهای اروپایی رشد سیاسی چندانی ندارند چون اصحاب رسانه مردم را هدایت به مسیر دلخواه دولت ها می کنند اما در ایران به دلیل تضارب آرا این چنین نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی در دیدار با اصحاب رسانه و خبرنگاران قم با اشاره به اینکه ملک و دین استمرار خود را بهانه قلم دارد اظهار کرد: قلم یکی از نعمت های خداست که حقوقی بر انسان دارد یکی از انها نوشتن نام خدا در ابتدای هر کار است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با بیان اینکه دو نوع قلم داریم، افزود: قلم تکوین و تشریع. تکلیف یعنی قوانین و با قلم شروع می شود  و تا زمانی که چیزی قلمی نشود، قانون نمی شود و این قلم تشریع و تکلیف است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه تصریح کرد: قلم دیگر قلم تکوین است و اگر قلم خدا بر این باشد که کاری نشود همه مردم هم جمع شوند انجام نمی شود و مثلا اگر خدا نخواهد کسی رئیس شود، تمام عالم هم تلاش کنند چنین نمی شود.

وی با اشاره به اینکه اگر تمام مردم هم کوشش کنند به کسی ضرر برسانند تا بر قلم خدا نرود کاری از پیش نمی رود، خاطرنشان کرد: مداد العلماافضل من دما الشهدا است هر کسی که عالم باشد حتی مسئول خیرگزاری این ارزش را دارد.

آیت الله فاضل لنکرانی خبرنگاران را عالم به مسائل جامعه دانست که می‏‌‏توانند در اطلاع‏‌‏رسانی دقیق، نقشی اساسی ایفا کنند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با اشاره به اینکه قلم انتقال دهنده مشکلات به مسئولان است، خاطرنشان کرد: قلم دردها و آلام جامعه را به مسئولان انتقال می دهد که این همان وظیفه خبرگزاری هاست که به دنبال خواست درونی و مشکلات مردم باشند و وقتی این توسط اهل رسانه منتقل می شود خیلی تاثیرگذار است.

وی افزود: قلم نشان دهنده ضمایر و افکار بوده و راه توجیه بر قلم بسیار بسته است، سیاستمداران حرف می زنند ولی حاضر به نوشتن نیستند. رسانه ها به مصاحبه اکتفا نکنند بلکه به ویژه در مسایل اعتقادی به نوشته ها توجه کنند.

آیت الله فاضل لنکرانی عنوان کرد: یکی از آفات این است که مسئولی حرفی می زند و بعد انکار می کند از همین رو یکی از حقوقی که مسئولان در جامعه باید رعایت کنند این است که حرف های خود را مکتوب کنند تا راه انکار بسته شود.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با بیان اینکه رشد سیاسی جوامع به دست اصحاب رسانه است، گفت: در کشورهای اروپایی رشد سیاسی چندانی ندارند چون اصحاب رسانه مردم را هدایت به مسیر دلخواه دولت ها می کنند اما در ایران به دلیل تضارب آرا این چنین نیست.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به اینکه در هر زمانی هر حکومتی همه راه ها را ببندد راه قلم باقی می‌ماند، خاطرنشان کرد: دوره‌ای را گذراندیم که بسیاری از ارزش‌های انقلاب مورد هجمه قرار گرفت و تنها راه قلم باز شد.

وی با اشاره به اینکه در هر زمانی باید امنیت روانی باشد و نباید مردم را مایوس کرد، گفت: نباید حقایق را پنهان کرد ولی نکات مثبت بازگو شود، نقد نیز باید منصفانه باشد، گاهی می بینیم یک نشریه از اول تا آخرش نقد و مایوس کردن و شکست است و همه مسئولان را خائن می داند که این صحیح نیست.

وی با اشاره به تاثیر اصحاب رسانه در قم گفت: قم کانون انقلاب است و حوزه علمیه در قم است از همین رو  اصحاب رسانه قم باید الگو باشند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon