بازماندگان حادثه فیضیه به عنوان تاریخ زنده انقلاب تکریم شوند


بازماندگان حادثه فیضیه به عنوان تاریخ زنده انقلاب تکریم شوند

خبرگزاری تسنیم: معاون بین الملل حوزه‌های علمیه گفت: مسئولان نظام و ملت طلاب بازمانده از حادثه مدرسه فیضیه را شناسایی و آن ها را تکریم کنند و لازم است تا نسل جوان انقلاب ما از زبان این طلاب که در حادثه فیضیه بودند ابعاد کامل آن حادثه را بشنوند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به سال روز شهادت امام صادق(ع) و تقارن آن با حادثه مدرسه فیضیه در سال 1342 اظهار کرد: زندگی ائمه(ع) در شکل ظاهر با یکدیگر متفاوت است و حتی گاهی یک امام موضع گیری متفاوتی را بکار می برد.

معاون بین الملل حوزه های علمیه افزود: امام علی(ع) 25 سال خانه نشینی داشتند و امام حسین(ع) با دشمن خود جنگیدند، امام صادق(ع) و امام باقر(ع) به تولید و نشر علم پرداختند، امام موسی کاظم(ع) به زندان رفتند، امام رضا(ع) ولایت عهدی را برگزیدند و امام حسن عسگری(ع)  محاصره شدند.

زمانی بیان کرد: در ظاهر زندگی ائمه(ع) با یکدیگر تفاوت جدی داشته است اما با یک تحلیل به این نتیجه می رسیم که اهداف همه ائمه(ع) یکسان است و متناسب با شرایط موجود بوده است و سعی می کردند متناسب با شرایط محیط جامعه تصمیم بگیرند و ثمره بهتری برای جامعه داشته باشند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب درباره ابعاد زندگانی ائمه(ع) کتابی را نوشته اند که نامش انسان 250 ساله است و درباره زندگانی 12 معصوم (ع) می باشد که توصیه می کنم که مخاطبین و جوانان این کتاب را مطالعه کنند.

معاون بین الملل حوزه های علمیه عنوان کرد: امام صادق(ع) با انتقال قدرت از بنی امیه به بنی عباس مواجه شدند و این فرصت مناسبی را برای امام صادق(ع) فراهم کرد تا با فراغت خاطر به تربیت محققان و اندیشه های دینی بپردازند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: البته نشر دینی در زمان امام صادق(ع) مشکلاتی داشت چون ایشان با 10 خلیفه اموی و سختی های آن ها مواجه بودند، ظلمی که خلفا به مکتب اهل بیت(ع) داشتند سخت و فراموش نشدنی بود.

زمانی اظهار کرد: زمانی که آیت الله گلپایگانی جریان حمایت از طلاب انقلاب را بیان کردند و مجلس عزدارای به مناسبت شهادت امام صادق(ع) در مدرسه فیضیه برگزار کردند کماندوهای رژیم شاه به مدرسه حمله کردند و طلاب را زخمی و شهید کردند.

معاون بین الملل حوزه های علمیه بیان کرد: طلاب در شرایط شهادت امام صادق(ع) با دشمن خود به مبارزه پرداختند و همانند امام خود که با دشمن خود درگیر شد با طاغوت  به مبارزه و درگیری پرداختند.

وی گفت: هنوز طلابی هستند که آثار شکنجه مدرسه فیضیه که توسط رژیم شاه انجام شد در بدنشان وجود دارد و مشکلات زیادی دارند و زندگی سختی را می گذرانند این طلاب برای پیروزی اسلام و انقلاب شکنجه شدند و مریضی را تحمل کردند تا انقلاب به پیروزی برسد.

استاد حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: جا دارد تا مسئولان نظام و ملت به شناسایی این طلاب بپردازند و آن ها را تکریم کنند و لازم است تا نسل جوان انقلاب ما از زبان این طلاب که در حادثه فیضیه بودند ابعاد کامل آن حادثه را بشنوند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon