گروه سینمایی کودک و نوجوان را راه‌اندازی می‌کنیم

گروه سینمایی کودک و نوجوان را راه‌اندازی می‌کنیم

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان سینمایی گفت: در حال بررسی هستیم تا گروه سینمایی کودک و نوجوان را مانند گروه سینمای گروه هنر و تجربه راه اندازی کنیم که در این صورت، اصفهان پایگاه اصلی آن خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در حاشیه رونمایی از پرده صلح در مقابل مقر اصلی جشنواره کودک، پس از نگارش دلنوشته خود گفت: این پرده نماد صلح است و بچه‌ها در خلق آن دخیل هستند. امروز هم دنیا، دنیای پیام‌های کوتاه و هنرمندانه و زیباست. اصفهان شهر فرهنگ و هنر است. پیام‌های فرهنگی اصفهان را همه دنیا شنیده بودند و  پیش از این اصفهان را به عنوان مهد رنگ، هنر، شعر و معماری شناخته‌اند. امروز سینمای کودک هم به آن اضافه شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: اصفهان را پایگاه سینمای کودک می‌دانم. امسال استقبال مردم، نحوه برگزاری جشنواره، فعالیت مدیران و... نسبت به سال گذشته متفاوت است  و این نشان می‌دهد مردم اصفهان جشنواره را برای خودشان می‌دانند و من مطمئنم اصفهان پایگاه خوبی برای سینمای کودک و نوجوان خواهد بود. هم برای ایران و هم برای جهان.

وی در ادامه گفت: سینمای کودک، سینمای آشتی مردم و خانواده‌ها با سینماست و من در نظر دارم بخشی عمده‌ای از این کار بر عهده جشنواره فیلم کودک است و بنا بر این است که در سال آینده بخش‌های بیشتری از جشنواره را به مردم اصفهان و مدیران اصفهانی واگذار کنیم. ضمن آن که در حال بررسی هستیم تا گروه سینمایی کودک و نوجوان را مانند گروه سینمای گروه هنر و تجربه راه اندازی کنیم که در این صورت، اصفهان پایگاه اصلی آن خواهد بود.

بنا بر این گزارش، حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در مراسم افتتاحیه پرده صلح، قلم‌مویی را به  پسری 12 ساله داد تا او نقاشی‌اش را با رنگ اکرلیک روی پرده صلح آماده کند. سپس رئیس سازمان سینمایی  روی پرده صلح این جمله را نگاشت: «آنجا که رنگ هست، جنگ نیست؛ پیش به سوی رنگ و هنر برای نهادینه کردن فرهنگ صلح .»

نقاشی های پرده صلح در روزهای آتی توسط کودکان و نوجوانان تکمیل خواهد شد و قرار است در مکان مناسبی به عنوان نماد صلح و دوستی نصب و به مجامع جهانی ارسال شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران