مشاوران در دادگاه خانواده با راهنمایی لازم مانع از طلاق شوند

مشاوران در دادگاه خانواده با راهنمایی لازم مانع از طلاق شوند

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: آگاه‌سازی والدین از خطرات بعد از طلاق و انتقال آن به فرزندان باید صورت گیرد، این امر یک ضرورت است همچنین مشاوران در دادگاه‌های خانواده می‌توانند با راهنمایی‌های لازم مانع از طلاق شوند.

محمدعلی اسفنانی در گفت‌و گو با خبرنگار زنان و خانواده خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه طلاق مانند یک زلزله در جامعه به وقوع پیوسته است، اظهار داشت: دستگاه‌های بسیاری از جمله قوه قضاییه در زمینه کاهش طلاق مسئول هستند.

وی با اشاره به اینکه باید اقدامات پیشگیری در زمینه طلاق و آموزش جوانان به مهارت‌های زندگی باید صورت گیرد، ادامه داد: متاسفانه امروزه زندگی‌های پایدار کم شده است و همه افراد به دلیل افزایش توقعات از یکدیگر دچار اختلافات بسیار می‌شوند.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه با ادامه این روند و افزایش طلاق در آینده‌ای نزدیک با یک چالش بزرگ در حوزه خانواده روبرو خواهیم شد، افزود: آگاه‌سازی والدین از خطرات بعد از طلاق برای فرزندان باید صورت گیرد و این امر یک ضرورت است.

اسفنانی در خصوص طلاق توافقی بیان کرد: اینکه دادگاه‌ها در زمینه طلاق سختگیری کنند درست است ولی این امر در قانون دارای ضوابطی است؛ ابتدا باید عواملی که باعث راحت شدن طلاق در جامعه شده است  مورد بررسی قرار گیرد چراکه اکنون موضوع طلاق یک نگرانی است.

وی با بیان اینکه مواردی از جمله مشکل مسکن، اقتصاد، شغل و همچنین دخالت‌ خانواده‌ها و افزایش توقع زوجین از عوامل بروز طلاق است، گفت: باید به دنبال راهکار باشیم نه دادن شعار و رسانه‌ها به عنوان عنصری مهم در این زمینه اقدام کنند.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه باید در دادگاه‌ها مشاوران نقش بیشتری داشته و درحد امکان با راهنمایی مانع از طلاق شوند، گفت: صدا و سیما با پخش سریال‌های مناسب جهت الگو‌سازی ازدواج آسان و کاهش طلاق اقدام کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon