۱۵ دوره امداد تخصصی در استان مرکزی برگزار شد

15 دوره امداد تخصصی در استان مرکزی برگزار شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: هلال احمر استان مرکزی تاکنون ۱۵ دوره تخصصی را با حضوربیش از ۳۰۰ نفر برگزار کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، مرتضی سلیمی بعدازظهر امروز در جلسه شورای اداری جمعیت هلال احمر استان مرکزی که با حضور نماینده مردم اراک،کمیجان و خنداب برگزار شد با اشاره به عملکرد جمعیت هلال احمر اظهار داشت: تقویت تجهیزات 22 خودرو شامل 12 دستگاه آمبولانس، 3 دستگاه مینی‌بوس و 10 دستگاه خودروی امداد و نجات، موتور آمبولانسی، دستگاه اطفاع حریق پیشرفته از مهم‌ترین امکاناتی بوده است که در این حوزه تقویت شده است.

وی افزود: استان مرکزی به عنوان یک استان حادثه خیز باید تلاش کند تا بتواند از نظر امکانات و تجهیزات در سطح خوبی قرار گیرد تا در مواقع اضطراری بتواندجان شهروندان را نجات دهد و تا حد ممکن از بروز تلفات جانی جلوگیری کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی تصریح کرد: تاکنون و در راستای تحقق این مهم و با پیگیری و مساعدت های نمایندگان مجلس و مسئولان مربوطه این استان توانسته از نظر خدمات امداد و نجات پیشرفت کند و گام‌های بسیار تاثیرگذاری را بردارد.

سلیمی با اشاره به اینکه استان مرکزی در ارائه خدمات رسانی و امداد به مناطق دیگر تاکنون گام‌های خوبی برداشته گفت: این استان بر روی گسل زلزله قرار گرفته که باید دولت تلاش کند تا بتواند با همکاری بانک ها در ارائه تسهیلات به مقاوم سازی منازل مسکونی اقدام کند.

وی افزود: کارکردهای امدادی که برای نخستین جمعیت هلال احمر در آن شرکت داشته است با همتی که بچه‌های امدادگر و همکاران حوزه امدادی داشته‌اند جزء استان‌‌های برتر بوده و توانسته‌اند خدماتی را ارائه دهند که در زلزله ورزقان تلاش خوب و مستمری که جمعیت هلال احمر انجام داد مورد تشویق قرار گرفتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی تصریح کرد: برای نخستین باری بود که تیم به خارج کشور اعزام شد در زلزله نوبران جمعیت هلال احمر به خوبی توانست این بخش را پوشش دهد و از اقدامات امدادی که در زلزله ورزقان نیز انجام شد 120 نفر خدمات امدادی مناسبی را در این بخش ارائه دادند.

سلیمی با اشاره به تعدادهای بالگرد گفت: این بالگردها برای 10 روز خدمات رسانی می‌کردند که ما توانستیم با پیگیری های انجام شده این مهم را به 15 روز افزایش دهیم برای اینکه خدمات امدادی بهتری ارائه شود.

وی افزود: 3 پایگاه امدادی در استان گسترش پیدا کرده 112 گروه امدادگری در تمامی محورهای استان فعال شده و آماده پاسخگویی به نیاز مردم هستند و جزء استان‌های برتر در امر پاسخگویی و رسیدگی به مشکلات مردم تاکنون بوده‌ایم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی تصریح کرد: برنامه آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران کل اجرا شده که برای نخستین بار این اتفاق افتاده و برنامه آموزشی در این راستا نیز برای 50 هزار دانش‌آموز تاکنون ارائه شده که این مهم برای نخستین‌بار با همکاری بسیار خوب اداره کل آموزش‌وپرورش انجام شده است.

سلیمی با اشاره به تیم‌های امدادی روستایی گفت: در تیم‌های امداد روستایی 500 نفر در 100 روستا تشکیل شده که اگر حادثه‌ای رخ داد امدادگران خدمات اولیه امداد را انجام دهند.

وی افزود: احداث و راه‌اندازی بیمارستان صحرایی با 500 تخت که تمام امکانات و کلیه تجهیزات را دارا بوده و همچنین این سازمان در استفاده از نیروی جوان کارآمد جزء دستگاه‌های برتر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی تصریح کرد: در حوزه داوطلبان در 4 سال گذشته هرسال 1 نفر به عنوان خیر برتر و داوطلب برتر انتخاب می‌شودکه 25 هزار متر مربع زمین توسط خیران اهدا شده است.

 سلیمی با اشاره به تفاهمنامه بین دستگاه‌ها گفت: تفاهمنامه‌هایی با بنیاد شهید، کمیته امداد و دستگاه‌هایی که متقاضیان آموزش بوده‌اند انجام شده تا بتوانیم خدمات آموزشی را ارائه دهیم.

وی افزود: مدیریت بحران برای تمام دستگاه‌ها به روز رسانی شده با توجه به تغییراتی که انجام می‌شود افراد دوباره آموزش داده می‌شوند تا اطلاعاتشان به روزرسانی شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی تصریح کرد: طرح تسنیم شفا از استان مرکزی کلید خورد که این طرح نیز در تمامی استان‌ها باید کلید خورده و اجرایی شود.

سلیمی با اشاره به اهمیت مانور منطقه‌ای و درمان اضطراری گفت: در این طرح که میزبان استان اصفهان، قم، چهار محال بختیاری و مرکزی بودیم و در بخش آموزش 10 هزار دانشجو در قالب یک تفاهم نامه آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

وی افزود: مدیریت بحران در 8 دوره برای 350 نفر از شهرداران و مدیران استان به منظور فراگیری آموزش‌های تخصصی و مرتبط برگزار شد و همچنین در دوره آموزش‌های امداد عمومی که در شهرستان‌های مختلف استان برگزار شده 640نفر در 24دوره آموزشی شرکت کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی تصریح کرد: 15 دوره امداد تخصصی برگزار شده و تعداد افرادشرکت کننده 355 نفر بوده و 380 نفر شرکت کننده در 16 دوره آموزشی‌تخصصی نجات آموزش‌های مرتبط را فرا گرفته‌اند.

سلیمی بااشاره برضرورت آموزش های کمک اولیه عمومی تاکید و گفت: 135 دوره نیز در حوزه آموزش کمک‌های اولیه عمومی برگزار شده که 3هزار و300 نفر شرکت کننده داشته است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon