پهلودهی کشتی‌های بزرگ در اسکله جدید چابهار فعال می شود

پهلودهی کشتی‌های بزرگ در اسکله جدید چابهار فعال می شود

خبرگزاری تسنیم: دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: پهلودهی کشتی های بزرگ در اسکله جدید چابهار با هدف راه اندازی مجدد خط مستقیم کشتیرانی فعال می شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان ،به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد چابهار, اکبر ترکان در نشست با فعالان اقتصادی (سرمایه گذاران، تجار و بازرگانان عضو اتاق بازرگانی) منطقه آزاد چابهار با اشاره به توسعه اسکله ها، خط راه آهن چابهار-زاهدان و اتصال آن به شبکه سراسری، انتقال خط لوله گاز از پارس جنوبی و استفاده از معادن جزو ضروریات توسعه استان و شرق کشور، اظهار داشت: باید در راه اندازی خط مستقیم کشتیرانی و فعال کردن اسکله جدید برای پهلودهی کشتی های بزرگتر از  TEU 1500 توسط سازمان منطقه آزاد چابهار تسریع شود.

وی افزود: با راه اندازی خط مستقیم کشتیرانی و توسعه اسکله ها می توانیم شاهد تحول چشمگیری در حوزه ترانزیت و رونق اقتصادی منطقه باشیم.

مشاور رئیس جمهور با توجه به دارا بودن مرز مشترک با کشورهای افغانستان و پاکستان و قرابت فرهنگی با این کشورها گفت: تعداد زیادی اتباع خارجی در منطقه آزاد سرمایه گذاری کرده اند و عده بسیاری هم مشتاق به سرمایه گذاری هستند که باید روند ورود و خروج آنها را تسهیل کنیم.

ترکان عنوان کرد: عملیاتی کردن اختیارات تفویض شده از سوی وزارت صنعت و معدن به منطقه آزاد چابهار باید به صورت جدی در دستور کار سازمان قرار گیرد تا روند توسعه بهبود یابد.

دبیر اتاق بازرگانی منطقه آزاد چابهار در این جلسه ضمن ابراز خرسندی و خیرمقدم به دبیر شورایعالی به بخشی از مشکلات در حال حاضر در منطقه و در سرزمین اصلی پرداخت و همچنین گفت: تکریم ارباب رجوع باید در اولویت کاری کارکنان قرار گرفته و از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود برای توسعه فرامنطقه ای استفاده کنیم.

محمد صادق مبرهن, ایجاد زیرساخت ها را در پیکره صنعتی از نیازهای توسعه دانست و بیان کرد: تفویض اختیار به واحدهای تولیدی، تسهیل صدور روادید سرمایه گذاران و تسهیل ترانزیت و حل مشکلات درونی و بیرونی سازمان باعث فراهم شدن ساختار اداری مناسب و کنترل نظارت مشکلات فراروی سرمایه گذاران خواهد شد.

در پایان این جلسه پاره ای از مشکلات مطرح شده توسط اکبر ترکان مورد تاکید برای تسریع در پیگیری قرار گرفت که موجب رضایت حاضران در جلسه شد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با حضور در شورای مدیران سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار با اشاره به اینکه مسایل توسعه روستای تیس در اولویت برنامه کاری مدیران قرار گیرد, گفت: پس از بازدید از بندر تاریخی تیس باید بگویم که در حق آبادانی این روستا بسیار کوتاهی شده ضمن اینکه این روستا در محدوده منطقه آزاد چابهار واقع شده که توسعه آن بدون مشارکت جامعه محلی محقق نخواهد شد.

ترکان از مدیران سازمان منطقه آزاد چابهار خواست رضایت اجتماعی در جامعه محلی ایجاد کنند و با فضای ایجاد شده می توان وضعیت مدارس سطح شهرستان چابهار را بهبود بخشیده و سطح کیفی آنان را بالا ببرید.

وی در دومین روز سفر خود ضمن بازدید از ظرفیت های گردشگری بر لزوم ارتباط با جامعه بیرونی درراستای ایجاد زمینه های پیشرفت و تبادل فرهنگی تاکید کرد.

در این بازدید حامدعلی مبارکی مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره، معاونان و جمعی از مدیران سازمانی منطقه آزاد چابهار و همچنین احمدعلی موهبتی معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار, ترکان را همراهی می کردند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور از بنادر صیادی رمین، بریس، پسابندر و کوه های مریخی، تالاب لیپار، جنگل های حرا در بندر گواتر(آخرین مرز آبی و خاکی کشورمان) کارگاه و نمایشگاه صنایع دستی و دانشگاه علمی کاربردی چابهار نیز بازدید به عمل آورد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon