آلودگی محیط زیست افغانستان خطرناک‌تر از هراس‌افکنی است

آلودگی محیط زیست افغانستان خطرناک‌تر از هراس‌افکنی است

خبرگزاری تسنیم: رئیس اداره حفاظت از محیط زیست افغانستان ضمن هشدار در مورد آلودگی هوا بویژه در کابل اعلام کرد که در صورت ادامه وضعیت موجود، آلودگی محیط زیست برای مردم خطرناکتر از هراس‌افکنی است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «مصطفی ظاهر» رئیس اداره حفاظت از محیط زیست افغانستان در یک نشست خبری اعلام کرد: اگر هیچ اقدامی در جهت کنترل و کاهش آلودگی هوا در افغانستان انجام نشود، این مسئله باعث صدمات فراوان جانی در این کشور خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر آلودگی هوا در افغانستان تبدیل به یک مسئله بحرانی و خطرناک شده است.

ظاهر افزود: آلودگی هوا در اکثر مناطق افغانستان افزایش یافته اما این مسئله برای شهرهای بزرگ این کشور زنگ خطر و هشدار جدی است.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست افغانستان اظهار داشت: برای روی کار آمدن اقداماتی در جهت کنترل و کاهش آلودگی هوا در افغانستان اراده سیاسی قویی وجود ندارد و این مسئله باعث عدم توجه کافی برای رسیدگی به این موضوع شده است.

ظاهر تأکید کرد: از حکومت وحدت ملی افغانستان می‌خواهم توجه ویژه‌ای به مسئله آلودگی هوا در این کشور داشته و با حمایت و مدیریت صحیح برای کنترل و کاهش آن همکاری نمایند.

وی افزود: در حال حاضر بحران آلودگی هوا به درجه‌ای رسیده که خطر آن بیشتر از هراس‌افکنی است.

مصطفی ظاهر رئیس اداره حفاظت محیط زیست افغانستان اذعان داشت: افغانستان 40 سال جنگ و ناآرامی را تجربه کرده به همین دلیل افغان‌ها تحت فشارهای اقتصادی، اجتماعی و سیاسی فراوانی هستند و با در نظر گرفتن این مشکلات، نسبت به آینده خود دچار ناامیدی می‌شوند و این امر نیز عامل عدم توجه کافی از سوی مردم شده است.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت