عدم حضور جوانان در جریان‌ هنر ارزشی، تقصیر مدیریت فرهنگی است

عدم حضور جوانان در جریان‌ هنر ارزشی، تقصیر مدیریت فرهنگی است

خبرگزاری تسنیم: خشایار قاضی‌زاده گفت: اگر برای فعالیت در عرصه هنر ارزشی انقلاب بسترسازی شود اتفاقا جوانان ما از آن استقبال خواهند کرد.

خشایار قاضی‌زاده استاد هنر دانشگاه، نگارگر، تصویر‌ساز و پیشکسوت هنرهای تجسمی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، گفت: اگر این باور وجود دارد که جوانان ما هنوز نتوانسته‌اند با هنر ارزشی مقاومت، دفاع مقدس یا انقلاب اسلامی ارتباط برقرا کنند باید بدانیم که تقصیر این امر متوجه ماست نه متوجه جوانان ما. وظیفه ما است که برای جوانان فضا و بستر کار را فراهم کنیم و فرهنگ‌سازی لازم را برای فعالیت در این عرصه‌ها انجام دهیم.

قاضی‌زاده با بیان اینکه اگر چنین فرهنگ‌سازی و بسترسازی‌هایی صورت گیرد اتفاقا جوانان ما از کار در عرصه هنرهای ارزشی استقبال می‌کنند افزود: هنرجویان زیادی از طیف‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی برای کار در این زمینه‌ها علاقه و اشتیاق نشان می‌دهند؛ واضح است که چنین استقبالی از سوی جوانان هنرجو و دانشجویان دانشگاه‌های هنری وجود دارد؛ آنچه که به آن نیاز داریم زمینه تشویق، بسترسازی و برنامه‌ریزی‌های کلان است.

این هنرمند پیشکسوت و استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی‌های کلان هنری باید توسط سیاستگزاران فرهنگی انجام شود، اظهار کرد: طبیعی است که اگر می‌خواهیم در یک زمینه فرهنگی و هنری به طور جدی جریان‌سازی انجام شود باید برای آن برنامه‌ریزی‌های درازمدت داشت.

وی در پایان تصریح کرد: جریان‌سازی در عرصه فرهنگ و هنر امروز و جذب جوانان و تداوم بخشیدن به هنر ارزشی انقلاب همچنین نیازمند اتاق فکر قوی، سرمایه‌گذاری جدی و همچنین مدیریت قوی است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران