حرکت انقلابی مردم همدان در سال ۵۷ با محوریت شهید مدنی انجام شد


حرکت انقلابی مردم همدان در سال 57 با محوریت شهید مدنی انجام شد

خبرگزاری تسنیم: معاون سازمان میراث فرهنگی کشور با اشاره به حرکت انقلابی مردم همدان در ۲۱ بهمن ۵۷ با محوریت شهید آیت الله مدنی و جلوگیری از حرکت تانک‌ها به سمت تهران گفت: این حرکت نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، اسدالله درویش امیری شامگاه دوشنبه در مراسم شب خاطره که در محل باغ موزه دفاع مقدس همدان برگزار شد،اظهار داشت: روز 21 بهمن ماه سال 57 و 20 بهمن ماه سال 64 برای مردم همدان با ارزش است و این روز را گرامی می دارند چراکه سالروز حماسه بزرگی برای این مردم است.

وی گفت: در روز 21 بهمن ماه سال 1357 مردم همدان به رهبری شهید آیت الله مدنی لشکر زرهی کرمانشاه که به سمت تهران در حرکت بود را متوقف کردند که تاثیر بسیاری مهمی در پیروزی انقلاب در روز 22 بهمن داشت.

درویش‌امیری با بیان اینکه 21 بهمن 64 نیز یادآور حماسه غرورآفرین والفجر 8 بود،گفت: این عملیات که اوج هنرنمایی و قدرت سپاه اسلام بود دشمن را به زانو درآورد.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه در روز 12 بهمن ماه 57 حضرت امام خمینی(ره) بعد از 15 سال دوری به وطن بازگشت، بیان کرد: دوران انقلاب اسلامی با فراز و نشیب های فراوانی روبه روبرو بود که بعد از گذراندن یک سال طوفانی و بستن فرودگاه مهرآباد دولت وقت تسلیم شد.

وی گفت: زیباترین خاطره ایام دهه فجر همدلی،ایثار و گذشت مردم ایران نسبت به هم بود و ما شاهد بودیم که مردم به نحو مطلوبی به یکدیگر کمک می کردند و باید توجه کرد که وجود صفای باطن در مردم ایران انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

درویش امیری افزود: همه مردم ایران زیر چتر رهبری و ولایت فقیه قرار گرفته بودند که این امر بسیار ارزشمند است.

وی به سال‌های حماسه و دوران دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: اگر ما فاو را فتح و خرمشهر را آزاد کردیم همه حاصل صفا،یکرنگی و صداقت رزمندگان اسلام بود.

امیری تأکید کرد: ملت ایران در جنگ تحمیلی با دست خالی و بدون حتی یک حامی خارجی فتح‌الفتوح می‌کردند که این امر با توکل به خدا محقق شد.

وی رکن اصلی در انقلاب را شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: این شعار خون‌بهای شهیدان ماست.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه امروز نیز باید بر این شعار پافشاری کرده و آن را به معنای واقعی پیاده کنیم، خواستار توجه به این مهم شد.

وی با بیان اینکه اکنون در بسیاری از زمینه‌ها به استقلال رسیده‌ایم گفت: ما امروز در زمینه گردشگری سلامت شاهد حضور بیمارانی از مناطق مختلف جهان برای درمان در ایران اسلامی هستیم.

امیری وجود آزادی در چارچوب قانون را عاملی در راستای جلوگیری از فساد و بی‌بندوباری دانست و افزود: اگر به فرهیختگان و دلسوزان فرصت داده شود و درست قلم‌فرسایی کنند، فساد در کشور رخ نخواهد داد.

وی با بیان اینکه بعد از گذشت 36 سال از عمر انقلاب ما تنها کشوری هستیم که جمهوریت و اسلامیت را در کشور پیاده کرده‌ایم، اظهار کرد: تمام وجود ملت ایران مذهب و پیروی از ولایت فقیه است.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: نطفه این نظام با جمهوریت و رأی ملت بسته شده که هیچ گاه گسستنی نیست.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon