ثبت رشت به عنوان شهر خلاق خوراک‌شناسی در یونسکو در حال بررسی است


ثبت رشت به عنوان شهر خلاق خوراک‌شناسی در یونسکو در حال بررسی است

خبرگزاری تسنیم: دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران با اشاره به تنوع غذایی ۲۰۰ موردی در رشت، گفت: ثبت رشت به عنوان شهر خلاق خوراک‌شناسی در یونسکو در حال بررسی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محمدرضا سعیدآبادی دقایقی پیش در جمع مدیران گیلانی با اشاره به تلاش یونسکو برای توسعه پایدار فرهنگی و اجتماعی اظهار داشت: توسعه پایدار فقط مربوط به رشد اقتصادی و عمرانی نیست.

وی با بیان اینکه اگر رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی وجود داشته باشد اما نگاه زیست‌محیطی وجود نداشته باشد توسعه شهری صورت نمی‌گیرد، افزود: امروز نیازمند توسعه پایدار زیست محیطی هستیم.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران گفت: برای رسیدن به اهداف استان تعاملات فرهنگی باید مورد توجه باشد و گیلان با توجه به قدمت تاریخی خود می‌تواند در حوزه تبادلات فرهنگی پیشتاز باشد.

سعیدآبادی توسعه مورد‌ نظر یونسکو را  توسعه پایدار محیط‌ زیست عنوان و تصریح کرد: آماده هرگونه همکاری برای معرفی رشت به عنوان شهر خلاق خوراک‌شناسی هستیم.

وی با بیان اینکه گیلان دارای مشاهیر و مفاخر ارزشمندی است، گفت: تاکنون نام 30 شخصیت از مشاهیر و بزرگان ایرانی و هفت اثر بزرگان ایرانی در یونسکو ثبت شده است.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران با اشاره به تنوع غذایی 200 موردی در رشت، اظهار داشت: ثبت رشت به عنوان شهر خوراک‌شناسی در یونسکو در حال بررسی است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon