دوره امداد و نجات برای دانش آموزان اندیمشکی برگزار می‌شود


دوره امداد و نجات برای دانش آموزان اندیمشکی برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس جمعیت هلال احمر اندیمشک گفت: به دلیل ضرورت آماده سازی دانش آموزان، در یک طرح ملی آموزشی، دانش آموزان مقاطع تحصیلی مختلف شهرستان با مباحث امداد و نجات آشنا می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اندیمشک علی قلاوند صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: آموزش دانش آموزان با مباحث امدادی و نجاتی در کاهش اسیب‌های بلایای طبیعی و حوادث موثر است.

وی افزود: در یک طرح ملی آموزش دانش آموزان مقاطع تحصیلی مختلف شهرستان با مباحث امداد و نجات آشنا می‌شوند.

رئیس جمعیت هلال احمر اندیمشک عنوان کرد: دانش آموزان اندیمشکی در قالب طرح ملی دانش آموزان آماده در روزهای سخت با امور امدادی و نجاتی آشنا می‌شوند و در مقابله با آسیب‌های حوادث و بلایای طبیعی آموزش‌های امداد و نجات را فرا می‌گیرند.

قلاوند ابراز داشت: 24 واحد آموزشی شهرستان در مقطع تحصیلی متوسطه، دختران و پسران در این طرح ملی مشارکت دارند.

وی گفت: کار‌شناسان و مربیان هلال احمر شهرستان آموزش ضرورت‌های امداد و نجات را به دانش آموزان بر عهده دارند.

رئیس جمعیت هلال احمر اندیمشک خاطر نشان کرد: در این طرح، آموزش‌های مختلفی همچون بانداژ، پانسمان، آتل‌بندی، پناه‌گیری، تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علایم حیاتی، cpr، چادرزنی و اطفای حریق به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

وی گفت: آگاهی بخشی بر نسل جوان کشور به عنوان نیروهای امدادی فعال شهرستان در کاهش خطرات و آسیب‌های بلایای طبیعی و حوادث زندگی شهری از دلایل اجرای این طرح است‌ و دانش آموزان بر‌تر این رقابت‌ها به دوره‌های کشوری این طرح اعزام می‌گردند.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon