«کشتی پهلو گرفته» به ایستگاه چهل و سوم رسید + صوت

«کشتی پهلو گرفته» به ایستگاه چهل و سوم رسید + صوت

خبرگزاری تسنیم: «کشتی پهلوگرفته» که به جرأت یکی از آثار شاخص نگاشته شده در حوزه فاطمی است،‌ در آستانه ایام فاطمیه(س) به چاپ چهل و سوم رسید. تاکنون ۵۵۰ هزار نسخه از این کتاب به فروش رفته است.

مظفر شجاعی قائم مقام انتشارات نیستان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ از انتشار چاپ چهل و سوم کتاب «کشتی پهلوگرفته»‌ اثر سیدمهدی شجاعی در آستانه ایام فاطمیه(س) خبر داد و گفت:‌ اخیراً نیز چاپ چهل و دوم این کتاب منتشر و روانه بازار نشر شد‌، اما به دلیل اینکه ایام فاطمیه نزدیک است،‌ در نظر داریم تا یک چاپ دیگر را نیز روانه بازار کنیم.

وی ادامه داد: چاپ چهل و چهارمین این مجموعه نیز برای عرضه در نمایشگاه کتاب تهران منتشر خواهد شد.

شجاعی هم‌چنین از چاپ دوم «اقیانوس آرام» اثر محمد سهرابی به قیمت 2 هزار و 500 تومان و «درخت سوخته در باران» که ترجمه بخش‌هایی از دعای ابوحمزه ثمالی است‌، خبر داد.

«کشتی پهلوگرفته» از جمله آثار شاخص ادبیات دینی است که با موضوع زندگانی و شهادت حضرت زهرا(س) نگاشته شده است، این کتاب ضمن بازخوانی تاریخ حیات حضرت فاطمه سلام الله علیها با زبانی شیوا و سوگوار وقایع تلخ دوران حکومت امیرالمومنین(ع) را نیز برای مخاطب روایت می‌کند.

 

در بخشی از این کتاب آمده است:

«من هم مثل شما تعجب کردم وقتى که دیدم عده‌اى زن پشت در خانه جمع شده‌اند.
شما به من فرمودید: اسماء! ببین چه خبر است.

من رفتم و خبر آوردم که: عده‌اى از زنان مهاجر و انصار به عیادت شما آمده‌اند.
من می‌دانستم که دل مبارکتان از هر چه مهاجر و انصار، خون است اما هم می‌دانستم که کرامت شما میهمان را از در خانه نمی‌راند، اگر چه میهمان، جفاکار و خیانت‌پیشه باشد. این بود که گفتم داخل شوند. عده‌شان زیاد بود. وقتى دور بستر شما را گرفتند. اتاق کاملاً پر شد. آدمى دراین چهار روز عمر چه چیزهاى غریبى که نمی‌بیند. آن از ملاقات عمر و ابوبکر و این هم از عیادت زنان مهاجر و انصار.

پیکر را غرق زخم می‌کنند و می‌آیند به عیادت زخمى! نشتر بر جگر فرو می‌برند و بعد، از حال و روز جراحت سؤال می‌کنند. کاش بیایند براى زخم زدن، لااقل جاى سالم را برمی‌گزینند. می‌آیند به عنوان مرهم گذاشتن و درست بر روى زخم می‌نشینند.»

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران