حاشیه رودخانه قزل اوزن در زنجان به آبزی‌پروری اختصاص می‌یابد


حاشیه رودخانه قزل اوزن در زنجان به آبزی‌پروری اختصاص می‌یابد

خبرگزاری تسنیم: مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان از امضای تفاهم‌نامه‌ای با شرکت آب منطقه‌ای خبر داد و گفت: حاشیه رودخانه قزل اوزن در زنجان به آبزی‌پروری اختصاص می‌یابد.

محمود صیادبورانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان با اشاره به اینکه اگر فعالیت اقتصادی بوده و بازگشت سرمایه مناسبی داشته باشد بانک‌ها تمایل بیشتری دارند تا تسهیلات موردنیاز متقاضیان را ارائه دهند، اظهار داشت: خوشبختانه در ارائه تسهیلات به متقاضیان آبزی‌پروری از سوی بانک‌های استان زنجان مشکلی وجود ندارد ولی متاسفانه میزان اعتبار تخصیص داده شده به این بخش از سوی تهران رضایت بخش نیست.

وی تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ای با شرکت آب منطقه‌ای امضا شده که براساس آن شرکت آب منطقه‌ای به منظور آغاز فعالیت سرمایه‌گذاران این بخش زمین‌های حاشیه رودخانه قزل اوزن را که تحت مالکیت این شرکت قرار دارند را به ما معرفی می‌کند.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان ابراز کرد: البته برای جلوگیری از وابسته شدن مردم و متقاضیان به تسهیلات بانکی احداث استخرهای خاکی را در استان زنجان گسترش داده‌ایم که خوشبختانه نتیجه بخش بوده است.

وی سرمایه در گردش را از جمله مشکلات آبزی پروران استان زنجان عنوان کرد و گفت: چند سالی است که مبلغ سرمایه در گردش ابلاغ نمی‌شود البته میزان مبلغ تخصیص یافته برای امسال به هیچ عنوان متناسب با نیاز آبزی‌پروران نبوده است.

صیادبورانی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود سال آینده یک هزار تن نسبت به امسال افزایش تولید در بخش شیلات و امور آبزیان استان زنجان داشته باشیم.

وی افزود: براساس آخرین آمار که مربوط به مدت 10 ماهه امسال است 68 فقره پروانه بهره‌برداری صادر شده که با صدور مجوزهای یاد شده 400 تن افزایش ظرفیت تولید داشته‌ایم.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان ابراز کرد: تا پایان دی ماه امسال 36  مورد پروانه تاسیس -400 تن تولید ماهی خوراکی و 205هزار قطعه  تولید ماهی زینتی- صادر شده است.

وی تصریح کرد: براساس آخرین آمارها 90 مورد موافقت اصولی در بخش شیلات و امور آبزیان با ظرفیت 700 تن ماهی خوراکی و پرورشی و 280 هزار قطعه ماهی زینتی و تولید بچه ماهی قزل آلا صادر شده است.

صیادبورانی افزود: با این حساب حدود یک هزار و 500 تن افزایش تولید در سال بعد را داریم که انشاالله یک هزار تن آن محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه قبول داریم روال صدور مجوز برای متقاضیان طولانی است و دنبال راههایی برای به حداقل رساندن این مراحل هستیم، اظهار داشت: با استفاده از چاه‌های کشاورزی می توانیم 90 هزار تن افزایش تولید در بخش شیلات و امور آبزیان داشته باشیم.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon