تشدید نظارت و پایش یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی

تشدید نظارت و پایش یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در آستانه روز طبیعت از تشدید نظارت و پایش یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، حمید صالحی عنوان داشت: مقوله حفاظت از محیط زیست مورد توجه دین مبین اسلام و پیشینیان ما بوده ولیکن نظر به توسعه های صنعتی و تخریبهای جبران ناپذیر وارده بر پیکره محیط زیست به نظر میرسد امروزه نه تنها توجه به حفاظت محیط زیست رشد متوازن نیافته بلکه نسبت به گذشتگانمان دغدغه فکری کمتری را برایمان حاصل آورده است.

وی وظیفه حاکمیتی سازمان حفاظت محیط زیست دراین خصوص را یاد آور شد و افزود:لازم است همه مردم نسبت به حفظ محیط زیست حساسیت و دقت لازم را داشته وبرای تحقق این مهم اهتمام ورزند.

صالحی همچنین به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با متولیان و فعالان حفاظت محیط زیست اشاراتی داشت و گفت: توجه جدی و تلاش برای حفظ گونه‌های گیاهی و جانوری وظیفه ملی و انسانی همه شهروندان است و چنانچه تعامل مردم با متولیان این حوزه کمرنگ شود با وجود تهدیدات فراوان محیطی و گونه‌های در معرض انقراض جانوری و گیاهی، شاهد مرگ تدریجی جنگل‌ها ، رودخانه‌ها و دریاچه‌هایمان خواهیم بود و خیلی زود بسیاری از گونه های حیات را از دست خواهیم داد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی همچنین اظهار داشت در ایام نوروز محیط‌بانان حفاظت محیط زیست استان همگام با طبیعت دوستان پذیرای بازدید کنندگان از مناطق و عرصه های طبیعی و تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان و سایتهای وحوش بوده اند.

وی از تفرجگران روز سیزده نوروز خواست به هنگام برپاکردن محل اسکان خود محدوده های فاقد پوشش گیاهی را برگزینند و از شکستن شاخه درختان به منظور آتش افروزی و نیز رها کردن آتش افروخته به همان حال اکیدا خودداری کنند.

وی از گردشگران خواست در پایان روز زباله های تولیدی  خود را جمع اوری کنند و اجازه ندهند بار زباله بر دوش طبیعت سنگینی کند و چهره آن را آشفته سازد.

صالحی همچنین به توجه مردم به حیات وحش و عدم حمل هرگونه ابزار و ادوات شکار و صید اشاره کرد و گفت: به همراه داشتن وسایل شکار و صید به منزله شروع به شکار تلقی می‌شود و با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی از تشدید نظارت و پایش یگان حفاظت محیط زیست درروز یادشده  خبر داد و گفت: طبیعت گردان  میتوانند با رعایت ضوابط زیست محیطی و احترام به قوانین مربوطه خاطره خوشی را برای خود و خانواده درروز سیزده نوروز ماندگار کرده وچنانچه تخلف زیستی محیطی را شاهد بودند با اطلاع رسانی آن به یگان حفات محیط زیست  از طریق سامانه 1540 با حافظان طبیعت همراه شوند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon