پیش بینی معافیت مالیاتی واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی

پیش بینی معافیت مالیاتی واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر صنعت از پیش بینی معافیت مالیاتی واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی در لایحه حمایت از تولید خبرداد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سید محمدعلی سیدابریشمی در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی قوچان و نشست مشترک با صنعتگران این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بحث قانون حمایت از تولید را مجلس شورای اسلامی تصویب کرده که در آن موارد خوبی برای حمایت از صنعتگران و تولید نظیر معافیت های مالیاتی  پیش بینی شده است.

وی با اشاره به تصویب قانون حمایت از تولید در مجلس شورای اسلامی  گفت:  در این لایحه  برای واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی واقع در  شعاع 30 کیلومتری  شهرها معافیت مالیاتی  در نظر گرفته  شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به این موضوع که در ایجاد زیرساخت‌های مناسب شهرک‌های صنعتی به دنبال کیفی‌سازی و تأمین زیرساخت‌ها هستیم، گفت: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خدمات زیربنایی تا درب شهرک‌ها آمده که امید است نیاز واحدهای صنعتی به صورت کیفی مثل جاده دسترسی، آب، برق، گاز، سیستم فاضلاب و ... تأمین شود.

سیدابریشمی با یادآوری این مطلب که 72 درصد واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی به سیستم تصفیه فاضلاب داخلی شهرک متصل شده‌اند، بیان کرد: سیستم تصفیه فاضلاب ایجاد شده در شهرک صنعتی قوچان یکی از بهترین سیستم‌های تصفیه فاضلاب است که امید است همه واحدهای موجود به این سیستم متصل شوند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌ های صنعتی ایران گفت: با تصفیه فاضلاب صرفه‌ جویی بسیاری در زمینه آب واحدهای صنعتی انجام می شود.

وی افزود: چنانچه آب شبکه فاضلاب برگردد می‌توان برای مصارفی چون آبیاری فضای سبز موجود در شهرک‌های صنعتی از آن استفاده کرد تا از این طریق صرفه‌ جویی بسیاری در زمینه آب واحدهای صنعتی انجام شود.

سیدابریشمی در پایان خاطر نشان کرد: سال‌ های گذشته در 736 شهرک صنعتی در حال بهره‌ برداری در کل کشور فقط 80 ماشین آتش‌ نشانی وجود داشت که در یک سال و نیم اخیر 82 ماشین دیگر نیز به این مجموعه افزوده شده است و امسال نیز براساس برنامه 50 ماشین دیگر به مجموعه‌ های کل کشور افزوده می‌شود

 انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه