سعید تشکری با «هندوی شیدا» به سراغ نوشتن رمانی درباره امام حسین(ع) رفت


سعید تشکری با «هندوی شیدا» به سراغ نوشتن رمانی درباره امام حسین(ع) رفت

خبرگزاری تسنیم: سعید تشکری از تألیف رمانی با عنوان «هندوی شیدا»‌ با موضوع امام حسین(ع) و دامنه‌دار بودن خیمه حسینی در طول تاریخ خبر داد.

سعید تشکری نویسنده در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ از انتشار کتاب «هندوی شیدا» از سوی انتشارات کتاب نیستان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: «هندوی شیدا» در تلاش است تا نشان دهد که خیمه امام حسین(ع) تنها در کربلا برپا نشد،‌ بلکه خیمه‌ای است به طول 1400 سال که تنها 72 یار امام حسین(ع) در کربلا را پوشش نداد،‌ بلکه کل دل‌های پاک را تخت پوشش خود دارد.

وی ادامه داد: حوادث رمان در فضایی کنونی و در روزگار معاصر می‌گذرد، داستان هندوی شیدایی است که به اوج وحدت دست می‌یابد‌، او در این حال خود در می‌یباید که کینه‌های اشقیا علیه اولیا هم‌چنان وجود دارد و ... 

تشکری هم‌چنین از انتشار کتاب «هرایی»‌ و «غریب غریب» در آینده نزدیک خبر داد و گفت:‌ رمان هرایی یک رمان اجتماعی است که در آن به یکی از مسائل جدی امروز جامعه پرداخته‌ام‌، ما در جامعه ایرانی دچار یک مشکل کلی هستیم،‌ برخی عناوین شغلی ما تباری پشت خود دارند که فقدان محتوای آن تبار جامعه را به لحاظ معرفت شناختی محدود کرده است، برای نمونه برای پزشک،‌ مهندس استاد و ..معمولا‌ً یک مقام قدسی فراهم کرده‌ایم که آن فرد خود فاقد آن مقام قدسی است و این تنها برایش یک شغل است. این به جهت فرهنگ اعتقادی ما چالش برانگیز است و ما در جامعه دچار سوء تفاهم‌هایی کرده است.

وی ادامه داد: رمان «غریب غریب» به تاریخچه حرم رضوی(ع) در طول تاریخ اشاره دارد‌، ما داستان‌های بسیاری درباره کرامات حضرت رضا(ع) در طول تاریخ داشته‌ایم‌، اما هیج داستانی درباره حرم،‌ تاریخچه آن‌، افرادی که در طول تاریخ تا دوران قاجار به بازسازی و یا تخریب آن پرداخته‌اند نوشته نشده است.

وی افزود:‌ «غریب غریب» رمانی است که در دو جلد به تاریخچه حرم رضوی (ع) از ابتدا تا پایان دوره قاجار می‌پردازد‌، در این رمان دو جلدی نقش حوادث، وقایع‌، افراد و ... در احداث یا تخریب حرم بیان شده است.

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران