چند نکته برای گرفتن عکس‌های بهتر با دوربین گوشی


چند نکته برای گرفتن عکس‌های بهتر با دوربین گوشی

خبرگزاری تسنیم: دوربین های تلفن همراه با به روز رسانی شدن و بالا رفتن کیفیت لنزهایشان، دست ما را برای بهتر عکس گرفتن در همه جا بازتر می کنند.

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، با رعایت چند نکته ساده می توانید عکس های بهتر و با کیفیت تری به کمک دوربین گوشی خود بگیرید.


1- نور
از آنجا که لنز و سنسور نور در اکثر گوشی ها، از دوربین های دیجیتال کوچک تر است، قبل از گرفتن عکس از کافی و طبیعی بودن نور اطمینان حاصل کنید. دقت کنید که نور در پشت سر شما و یا اطراف شما باشد و روی صورتتان نیافتد.

2- ثبات
بزرگ ترین مشکل عکاسی با گوشی ها، تار شدن عکس به دلیل لرزش دست است. برای رفع این مشکل، سرعت شاتر را کم کنید. به این ترتیب در زمان گرفتن عکس راحت تر می توانید دست خود را ثابت نگه دارید. البته می توانید دوربین خود را به دیوار و یا بر روی یک صندلی نیز تکیه دهید تا زیاد تکان نخورد.

چند نکته برای گرفتن عکس های بهتر با دوربین گوشی


3- بزرگ نمایی
در حالی که قابلیت بزرگنمایی در گوشی های هوشمند رو به بهبود است، اما همواره گرفتن عکس با بزرگنمایی دیجیتال، باعث تار و بی کیفیت شدن عکس شما خواهد شد، بنابراین حتی الامکان از این فناوری برای گرفتن عکس استفاده نکنید.

4- عدم استفاده از فلش
اکثر دوربین های تلفن همراه، دارای فلش می باشند. این فلش به عنوان چراغ قوه کاربرد خوبی دارد اما برای گرفتن عکس بهتر است از آن استفاده نکنید، زیرا فلش باعث سیاه و محو کردن اطراف سوژه مورد نظر شما در عکس نهایی خواهد شد.

5- استفاده از نرم افزار
برای اصلاح عکس ها و ویرایش آن ها، از نرم افزارهای مطابق با سیستم گوشی خود استفاده کنید و اگر پس از انتقال به کامپیوتر قصد ویرایش آن را دارید، سعی کنید از نرم افزارهای ویرایشگر غیر حرفه ای ساده استفاده کنید تا کیفیت عکس ها کم تر دچار ناهمسانی شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon