نخستین همایش کویرنوردی همگانی در قم برگزار می‌شود


نخستین همایش کویرنوردی همگانی در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی قم از برگزاری نخستین همایش کویرنوردی همگانی در قم خبر داد.

مهدی مصطفی‌لو در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم، اظهار داشت: برنامه کویرنوردی همگانی برای نخستین بار از سوی هیئت کوهنوردی و اداره‌کل ورزش و جوانان استان قم ترتیب داده شده و این برنامه قرار است جمعه 18 اردیبهشت برگزار شود.

وی افزود: منطقه‌ای دیدنی در حوالی دریاچه حوض سلطان قم واقع در کیلومتر 45 جاده قم به تهران برای این منظور در نظر گرفته شده است و شهروندان با حضور در این منطقه می‌توانند از جاذبه‌های طبیعی کویر و دریاچه حوض سلطان نیز دیدن کنند.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی قم گفت: با توجه به فاصله طولانی محل برگزاری این همایش همگانی تا شهر قم، مقرر شده است وسایل نقلیه برای رفت و آمد شهروندان به محل انجام همایش فراهم شود و عموم همشهریان می‌توانند از ساعت 7 صبح جمعه 18 اردیبهشت از وسایل نقلیه در نظر گرفته شده استفاده کنند.

مصطفی‌لو بیان کرد: پیش از این برنامه‌های همگانی تحت عنوان همایش‌های پیاده روی یا دوچرخه سواری برگزار می‌شود و برای نخستین بار است که شهروندان برای گذراندن یک برنامه ورزشی عمومی از فضای طبیعی کویر و بیابان استفاده می‌کنند و این امر به آشنایی آن‌ها با محیط طبیعی نیز کمک می‌کند.

وی عنوان کرد: کویر نوردی یکی از شاخه‌های زیر مجموعه فعالیت هیئت کوهنوردی است چنان که بخش‌های متنوعی چون کوه پیمایی، صخره نوردی، غار نوردی، یخ نوردی و سنگ نوردی نیز در زمره فعالیت‌های هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی قرار دارند.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی قم تصریح کرد: نزدیک به 30 گروه کوهنوردی در قم فعالیت می‌کنند که فعالیت آن‌ها از نظر شدت فعالیت و مناطق با هم تفاوت دارد و هیئت کوهنوردی آماده است علاقمندان را به گروه‌های مناسب برای آن‌ها معرفی کند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon