جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان‌شرقی در شهر کلیبر برگزار شد

جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان‌شرقی در شهر کلیبر برگزار شد

خبرگزاری تسنیم: بیست و دومین جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر آذربایجان‌شرقی با حضور ۵۰ هزار نفر در شهر کلیبر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریزبه نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی، در این جشنواره بزرگ فرهنگی ورزشی با نظارت و حمایت استانداری آذربایجان‌شرقی و همکاری اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی، فدراسیون ورزش‌های بازی‌های سنتی و بومی و محلی کشور، فرمانداری شهرستان کلیبر، صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی و هیئت ورزش‌های سنتی و بومی و محلی و سوارکاری استان ، سازمان امور عشایر استان و سایر دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، شور و شعف خاصی در منطقه زیبا و خوش و آب و هوای قشلاق «هارنا» شهرستان کلیبر ایجاد شد.

در این جشنواره فرهنگی ورزشی که با حضور علاقه‌مندان به طبیعت و ورزش‌های روستایی، در رشته‌های دو میدانی، طناب‌کشی، کشتی پهلوانی و اسب‌دوانی در هفت کورس آقایان و بانوان با هم به رقابت پرداختند.

در این جشنواره گروه‌های موسیقی محلی و مرشد باستانی به اجرای مراسم پرداختند و پارگلایدهای هیئت انجمن‌های ورزشی در آسمان محل جشنواره به پرواز درآمدند و کوچ نمادین عشایر شامل گله‌های گوسفندان، شتر به همراه بانوان با لباس‌های محلی از مقابل جایگاه مسئولان رژه رفتند.

در بخش فرهنگی این جشنواره نیز نمایشگاه صنایع دستی عشایر استان در «آلاچیق»‌های عشایر بر پا شد که توسط 2 معاون وزیر ورزش و جوانان کشور مورد بازدید قرار گرفت.

در بخش سوارکاری که مهیج‌ترین بخش این جشنواره بود در کورس اول اباصلت اعلایی قهرمان شد و رحیم راشد و محمد اقدم دوم و سوم شدند.

در کورس دوم جواد عبادی قهرمان شد و کریم محمودی و فرامرز رحیمی دوم و سوم شدند.

در کورس سوم جواد عبادی دوباره و این بار با اسب جیران قهرمان شد و شعاع ذهبری و مهد موسوی در جایگاه‌های دوم و سوم ایستادند.

در کورس چهارم محسن عزیزخانی و اصغر روحی و شاهرخ علیمحمدی اول تا سوم شدند.

در کورس پنجم علی جبارپور قهرمان شد و ابولفضل اسکندری و شهروز علیزاده دوم و سوم شدند.

در کورس شش یوسف اقدمی اول شد و ایرج محمدی در رده دوم ایستاد و احد جندی سوم شد.

در کوس هفتم و اختصاصی بانوان مه لقا خانی قهرمان شد و لیلا غفاری در رده سوم ایستاد و درنا بیگی رضا زاده سوم شد.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon