سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد تومانی در مخابرات خراسان جنوبی


سرمایه‌گذاری 12 میلیارد تومانی در مخابرات خراسان جنوبی

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان جنوبی گفت: امسال ۱۲ میلیارد تومان در مخابرات استان سرمایه‌گذاری شده است که بنا داریم آن را به ۲۰ میلیارد تومان نزدیک کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجندو به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، محمد ‌حسین عیدی ‌زاده در دیدار استاندار خراسان جنوبی با مدیران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تبریک هفته ارتباطات اظهار داشت: وضعیت مخابراتی استان در حال حاضر به این ترتیب است که 335 هزار و 880 منصوبه و 286 هزار و 497 شماره مشغول به‌کار در استان داریم.

وی افزود: 368 مرکز مخابراتی در استان وجود دارد که یکی از این مراکز در سال گذشته و چندین مرکز در سال 92 راه‌اندازی شده است.

مدیر عامل شرکت مخابرات خراسان جنوبی با بیان اینکه ضریب نفوذ استان از نظر تلفن ثابت از ضریب نفوذ کشوری بالاتر است، گفت: ضریب نفوذ استان  38.19 است درحالی که ضریب نفوذ کشوری 37.4 است.

عیدی ‌زاده بیان کرد: تعداد روستاهای دارای ارتباط یک هزار و 921 روستا هستند که از این تعداد یک هزار و 159 روستا دارای تلفن خانگی هستند و در دو سال اخیر تعداد 160 روستا که 70 روستا در سال گذشته و 90 روستا در سال 92 با همکاری و اعتبار دولت دارای اینترنت پرسرعت شدند.

وی با بیان اینکه 570 هزار شماره تلفن همراه در استان مشغول به کار هستند، تصریح کرد: تعداد جی‌پی‌اسی که همراه اول در استان نصب دارد 379 مورد است و 119 جی‌اس‌ام در روستاها نصب است که مجموع آن 491 مورد است.

مدیر عامل شرکت مخابرات خراسان جنوبی گفت: 41 هزار و 540 مشترک دیتا در استان وجود دارد که 10هزار و 855 مورد در سال گذشته بوده است و در مجموع دو سال دولت تدبیر و امید، 50 درصد از این تعداد دیتا در استان مشغول به کار شده است.

عیدی زاده افزود: به‌وسیله طرحی که در مهر سال گذشته براساس دستور دولت مخابرات اجرایی کرد هزینه مردم و درآمد مخابرات کاهش یافت.

وی بیان کرد: با وجود کاهش 20 درصدی درآمد مخابرات اما سرمایه‌گذاری با تدبیر مدیران کاهش نیافته است و در دو سال گذشته 24 میلیارد تومان در بخش مخابرات در استان سرمایه‌گذاری شد و امسال هم 12 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که بنا داریم آن را به 20 میلیارد تومان نزدیک کنیم و توسعه مخابراتی داشته باشیم.

استاندار خراسان جنوبی نیز با تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی به دست اندرکاران این حوزه‌ها افزود: امروزه ارتباطات جزو جدانشدنی زندگی فردی و اجتماعی مردم در بخش‌های مختلف شده است.

وجه‌الله خدمتگزار با بیان اینکه دنیای امروز دنیای ارتباطات است، گفت: امروزه رشد فناوری ارتباطات در دنیا بسیار بیشتر از آن چیزی است که تصور می‌‍شود و انسان‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانند با یکدیگر به اشکال مختلف ارتباط برقرار کنند.

وی به نقش ارتباطات در زندگی‌های امروزی اشاره کرد و با بیان اینکه ارتباطات موجب تسهیل زندگی‌های امروزی شده است، بیان کرد: رشد ارتباطات باعث کاهش هزینه‌ها و صرفه جویی در آن شده است.

استاندار خراسان جنوبی رعایت حقوق کاربران در ارتباطات مجازی را مورد تاکید قرار داد و افزود: برای رشد و توسعه ارتباطات در زمینه‌های مختلف باید برنامه بلند مدت و علمی داشت تا فاصله‌ای که در این زمینه با دنیا داریم به خوبی جبران شود.

خدمتگزار تصریح کرد: مدیران امر باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند تا بتوان از رشد و پیشرفتی که در دنیای ارتباطات به وجود آمده برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم استان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه زندگی‌های امروزی بدون توجه به ارتباطات امکان پذیر نیست، گفت: فناوری‌های اطلاعاتی در بخش‌های مختلف زندگی نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری دارند.

استاندار خراسان جنوبی به نزدیک شدن به برگزاری انتخابات در سال جاری اشاره و بیان کرد: برگزاری انتخابات بدون توجه و استفاده از فناوری‌های نوین ارتباطی امکان پذیر نیست از این رو متولیان امر باید پیشنهادات کارشناسی شده خود را ارائه کنند که برای سال جاری در خراسان جنوبی چه برنامه‌هایی لازم است که به مرحله اجرا گذاشته شود تا مشکلات موجود در این زمینه به حداقل کاهش یابد.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon