تغییرات در راه آیین‌نامه هیئت خرید کتاب وزارت ارشاد

تغییرات در راه آیین‌نامه هیئت خرید کتاب وزارت ارشاد

خبرگزاری تسنیم: عضو هیئت خرید کتاب وزارت ارشاد از بررسی آیین‌نامه این هیئت در جلسه آخر خبر داد و گفت:‌ برنامه‌ریزی‌هایی برای تغییر آیین‌نامه انجام شده است،‌ تا آیین‌نامه متقن‌تر شود،‌ هم‌چنین نحوه گزینش، حد و حدود خرید، معیارهای خرید و...شفاف‌تر شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد‌علی مهدوی‌راد عضو هیئت خرید کتاب وزارت ارشاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ از برگزاری 3 جلسه خرید کتاب از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت:‌ خرید‌ها انجام شده است‌، اما اینکه چه زمانی ارشاد می‌تواند هزینه این کتاب‌ها بپردازد‌، را نمی‌دانم‌، چرا که بودجه خریدهای این 3 جلسه گذشته پرداخت نشده است‌، هم‌چنین یکی دو جلسه پایانی سال 93 نیز هنوز پرداخت نشده است.

وی با اشاره به اینکه هیئت خرید کتاب جلسه‌ای در نمایشگاه کتاب تهران نداشته است،‌ گفت: هیئت هیچ خریدی هم از نمایشگاه انجام نداده است.

مهدوی‌راد با اشاره به تغییرات آیین‌نامه هیئت خرید کتاب گفت: برنامه‌ریزی‌هایی برای تغییر آیین‌نامه انجام شده است،‌ تا آیین‌نامه متقن‌تر شود،‌ هم‌چنین نحوه  گزینش، حد و حدود خرید، معیارها و ارزش هایی که بر پایه آن‌ها خرید می‌شود و ... شفاف‌تر شود. در آخرین جلسه درباره این موضوعات بحث شد و بنا شد که جلسه دیگری هم برگزار و تغییرات نهایی شود.

مهدوی‌راد با بیان این مطلب که خرید کتاب در برخی حوزه‌های موضوعی باید گسترش یابد‌،‌ گفت:‌ از همان ابتدا اصل اولیه این بود که کتاب با این ذهنیت  خریداری شود که  به کتابخانه‌های عمومی برود بنابراین چندان تخصصی خرید انجام نمی‌شد‌، اما اکنون روال اینگونه است که چه کتابخانه‌های عمومی و چه کتابخانه‌های مدارس، حوزه‌های علمیه و همه ... نیاز خود به کتاب را مکتوب کرده و به هیئت می‌فرستندف‌ این مکتوبات ارزیابی شده و آن حدی که موجود است،‌ از انبار فرستاده می‌شود.

وی در پاسخ به این انتقاد که طی سال‌های اخیر از سوی صاحبان آثار برگزیده جایزه‌های کتاب سال و جلال مبنی بر عدم خرید کتاب‌هااز سوی هسئت مطرح شده است‌، گفت:‌  خرید کتاب‌های برگزیده جوایز برنامه دیگری دارد، بودجه خریداری این کتاب‌ها را از منبع دیگری در ارشاد تأمین اعتبار می‌شود و ربطی به بودجه هیئت خرید ندارد. بنابراین خرید این‌ کتاب‌ها در چرخه خرید شورا هم نیست.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران