۱۰۳ طرح زیربنایی هفته جهادکشاورزی در مازندران بهره‌برداری می‌شود

103 طرح زیربنایی هفته جهادکشاورزی در مازندران بهره‌برداری می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از راه اندازی ۱۰۳ طرح کشاورزی، خدماتی و تولیدی در هفته جهاد کشاورزی امسال در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، دلاور حیدرپور شامگاه یکشنبه در نشستی خبری با اشاره به اجرای 103 طرح با 270 میلیارد ریال اعتبار در مازندران،  اظهار داشت: این طرح‌ها با اعتبارات عمرانی و تسهیلاتی به بهره برداری و در چرخه تولید مازندران قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این تعداد طرح در 157 روستای مازندران اجرا می‌شود، افزود: از این میزان طرح 20 هزار خانوار مازنی بهره می برند.

حیدرپور با اشاره به لزوم هماهنگی بیشتر در دو حوزه دانشگاه و بخش‌های اجرایی، بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی در حوزه کشاورزی این است که خروجی‌های تحصیلکرده دانشگاه در عرصه میدانی قابلیت برقراری ارتباط با کشاورزان را ندارند و آنچه در دانشگاه‌ها مورد آموزش قرار می‌گیرد، با نوع نیاز بخش اجرا تطابقی ندارد.

وی با تاکید بر همگام بودن مراکز دانشگاهی بخش کشاورزی و بخش اجرا، تعامل بیشتر این دو حوزه را زمینه‌ساز ترقی در کشاورزی استان دانست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: اعتبارات سال 94 در زمینه آبیاری تحت فشار از رشد مناسبی برخوردار بوده و امیدواریم تخصیص‌ها نیز در این زمینه به طور کامل تحقق یابد.

حیدرپور گفت: اعمال مدیریت در حوزه آب از مسائل اساسی بوده که نیاز به تعامل همه جانبه دستگاه‌های اجرایی استان دارد تا در این زمینه با بحران مواجه نشویم.

میزان پایین مصرف سموم کشاورزی

وی با بیان اینکه میزان مصرف سموم کشاورزی در مازندران بالا نیست، تصریح کرد: مصرف سم در مازندران از 12 هزار تن دهه 70 به 4 هزار تن رسیده و مدیریت مصرف سموم گرانوله به ویژه در مبارزه با کرم ساقه خوار برنج از مهم‌ترین نکاتی است که به صورت ویژه دنبال می‌شود.

دبیر ستاد تنظیم بازار مازندران عنوان کرد: تولید برنج مازندران نیز امسال با ظرفیت گذشته ادامه خواهد داشت و برای رفع بحران بی آبی شالیزارهای میاندرود و جویبار نیز تدابیر لازم اندیشیده شد.

وی بیان کرد: مشکل کم آبی در حوزه اراضی شالیزاری حوزه هراز وجود ندارد و کم آبی سد شهید رجایی یکی از علل اساسی در بحران آب در شالیزارهای جویبار و میاندرود بوده است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon