رتبه دانشگاه‌های کشور در تولید علم


رتبه دانشگاه‌های کشور در تولید علم

خبرگزاری تسنیم: تازه‌ترین داده‌های آماری پایگاه استنادی ISI در ۲۰۱۴ نشان می‌دهد: دانشگاه تهران با پیشی گرفتن از دانشگاه علوم پزشکی تهران، رتبه اول «مشارکت در تولید علم ایران» را در بین دانشگاه‌های کشور به دست آورده است.

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، عبدالصمد کرافت‌فر کارشناس ارشد علم‌سنجی مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID) در گفت‌و‌گو با ایسنا افزود: مشارکت دانشگاه‌های کشور در تولیدات علمی سال 2014 ایران نشان می‌دهد دانشگاه تهران با 2780 سند علمی (9.16 درصد)، دانشگاه علوم‌ پزشکی تهران با 2505 (8.25) و دانشگاه شهیدبهشتی با 1906 (6.82) در رتبه‌های اول تا سوم مشارکت دانشگاه‌ها در تولید علم 2014 ایران هستند.

به گفته وی، برخلاف سال گذشته که دانشگاه علوم پزشکی تهران رتبه اول را به خود اختصاص داده بود، امسال دانشگاه تهران بالاتر از این دانشگاه قرار گرفته‌ است.

کرامت‌فر خاطرنشان کرد: مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی نیز با سه هزار و 695 توانسته معادل 12.7 درصد از کل اسناد علمی منتشر شده ایران را به خود اختصاص دهد.

وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی سال گذشته نیز با انتشار 5130 سند علمی توانسته بود 18.9 درصد از تولیدات علمی ایران را به خود اختصاص دهد.

کرامت‌فر همچنین با اشاره به فهرست دانشگاه‌های حاضر در بیست رتبه اول مشارکت در تولید علم 2014 کشور بر اساس داده‌های پایگاه استنادی ISI افزود: دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، امیرکبیر، تربیت مدرس، شریف، فردوسی مشهد، شیراز، تبریز، علوم پزشکی اصفهان، پیام نور، گیلان، خواجه‌نصیر طوسی، رازی، بوعلی‌سینا، اراک، خوارزمی، زنجان و شهید چمران نیز در رتبه هفده تا بیستم مشارکت در تولید علم ایران طی سال 2014 هستند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon