سیدحاتمی: امت اسلام در روز قدس ابهت رژیم صهیونیستی را در ذهن جهانیان می‌شکنند

سیدحاتمی: امت اسلام در روز قدس ابهت رژیم صهیونیستی را در ذهن جهانیان می‌شکنند

خبرگزاری تسنیم: عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مسلمانان در روز قدس رسمیت صهیونیست‌ها را زیرپاهایشان له می‌کنند، گفت: امت اسلام در روز قدس ابهت رژیم صهیونیستی را در ذهن جهانیان می‌شکنند.

آیت‌الله سیدابراهیم سیدحاتمی در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار تسنیم در اردبیل، اظهار داشت: بعد از گذشت 36 سال از نامگذاری روز قدس متوجه ابعاد این تدبیر و تفکر هوشمندانه می‌شویم که برخی‌ها سعی داشتند بر اصل و ماهیت این تصمیم‌گیری و مقطعی‌بودن آن اعتراض وارد کنند در حالی‌که امروز به‌خوبی می‌بینیم با گسترش ابعاد جنایات رژیم صهیونیستی این نامگذاری و حرکت آگاهی بخش امت اسلامی علیه جنایت‌پیشگان قرن معاصر چقدر می‌تواند موثر و کارآمد باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تصریح به اینکه روز قدس ابهت اسرائیل را در ذهن مردم جهان شکسته و نیروی عظیم ایمان را به رخ جهانیان می‌کشاند، گفت: بنای متفکرانه و اندیشمندانه نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به نام روز قدس در همراهی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین همواره لرزه بر اندام دشمنان و مستکبران می اندازد.

وی با بیان اینکه هر ساله همزمان با پیام تاریخی امام(ره)، سیل عظیم راهپیمایان اعلام همبستگی با فلسطینیان و افشاگری ضد اشغالگری می‌کنند، افزود: روز جهانی قدس، میراث جاودانه امام راحل برای تمام جهان در راه آزادی و عدالت است؛ قلب تپنده جبهه جهانی ضد استکبار و فریاد بیداری و اتحاد است.

آیت‌الله سیدحاتمی با اشاره به اینکه مسلمانان جهان حتی در اروپا و امریکا، در روز قدس رسمیت صهیونیست‌ها را زیرپاهایشان له می‌کنند، گفت: صهیونیسم، مولد سرمایه‌داری غربی و امپریالیسم است و همه قدرت‌های بزرگ آلوده، برای تأمین منافع استعماری، فعالانه در پی یافتن جای پایی در خاورمیانه هستند، یهودیان صهیونیسم، این فرزندان نامشروع امپریالیسم فقط نامزد تشکیل دولتی حافظ منافع غرب در منطقه حساس و استراتژیک خاورمیانه هستند.

وی با بیان اینکه پیام روز قدس ادامه راه و روش ظلم ستیزی امام حسین(ع) و بت‌شکنی حضرت ابراهیم و نمایش اقتدار و عظمت مسلمانان، بیداری سلامی است، بیان کرد: امت بزرگ اسلامی با حضور خود در روز قدس و با تأسی از امیرالمومنین (ع) و معمار کبیر انقلاب و نعمت عظمای ولایت حضرت امام خامنه‌ای، تمام نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان اسلام را نقش برآب می‌کنند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در برابر این ظلم آشکار امت اسلامی نباید ساکت بنشینند بلکه باید با خیز عظیم در روز قدس با سر دادن فریاد خشم و انزجار علیه صهیونیست ها ایده و تفکری جدید در آزادی قدس شریف ارائه کنند که این ایده‌ها می تواند وحدت امت اسلامی برای ریشه کن کردن سرطان بدخیم صهیونیستی باشد.

وی افزود: وقوع انقلاب در دیگر کشورها نشان از آن دارد که جهان اسلام روز قدس و پیام آن را جدی گرفته‌اند، وقوع بیداری اسلامی در منطقه، جزو نخستین آثار و چشم‌اندازهای حرکت بی‌مانند و راهبرد امام خمینی(ره) در ترسیم جایگاه واقعی قدس و نمادسازی از آن با عنوان روز قدس است که اجازه نداد مسئله قدس در فلسطین محدود شود.

آیت‌الله سیدحاتمی با بیان اینکه دشمنان امروز منتظر کوچکترین سستی امت اسلام هستند تا بنیان مسلمانان جهان را از بن و ریشه قطع کنند، افزود:‌ همه این جنایت‌ها نشان می‌دهد، آمریکا با کارشکنی‌هایی که در منطقه برای نابسامان نشان‌دادن بلاد اسلامی انجام می‌دهد سعی در فرصت سازی برای رژیم صهیونیستی است تا این جنایت‌ها بیشتر از این تشدید شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon