افزایش ۲۵۰ درصدی آتش سوزی مراتع و جنگل‌های کرمانشاه

افزایش 250 درصدی آتش سوزی مراتع و جنگل‌های کرمانشاه

خبرگزاری تسنیم: فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌های استان کرمانشاه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر مساحت ۲۵۰ درصد افزایش یافت.

سرهنگ عباس بهاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به اینکه وضعیت آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های استان از نظر تعداد 38 درصد کاهش داشته است، اظهار داشت: عامل انسانی و طبیعی سبب افزایش 250 درصدی آتش‌سوزی از نظر مساحت در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته شده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه در چهار ماهه امسال آتش‌سوزی در سطح جنگل‌ها از نظر مساحت200 درصد رشد و از نظر تعداد 26 فقره کاهش   گزارش یافته است، افزود: در مدت مذکور آتش سوزی در سطح مراتع از نظر تعداد 50 درصد کاهش و از نظر مساحت بیش 270 درصد افزایش داشته است.

سرهنگ بهاری عامل انسانی را 90 درصد آتش سوزی‌‌های رخ داده اعلام و عنوان کرد: حضور گردشگران، اختلافات قومی و قبیله‌ای، مانورهای نیروهای نظامی و آتش‌ سوزی جارها از عوامل انسانی و وزش بادهای گرم و افزایش دما از عوامل طبیعی منجر شده به آتش سوزی هستند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان‌های دالاهو، کرمانشاه و صحنه بیشترین آمار آتش‌‌سوزی‌ها را در چهار ماهه امسال داشته‌اند، گفت: شهرستان کنگاور، روانسر، ثلاث باباجانی، جوانرود نسبت به دیگر شهرستان‌های استان کرمانشاه کمترین گزارش آتش‌سوزی مراتع را داشته‌اند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از وجود پاسگاه ویژه منابع طبیعی در همه شهرستان‌های استان کرمانشاه خبر داد و بیان کرد: یگان حفاظت ارتباط و مکاتبات مناسبی با محاکم قضایی دارد و همه کارکنان پاسگاه با لباس فرم یگان به تجهیزات نظامی مجهز هستند.

وی با بیان اینکه پرونده‌های متخلفان در زمینه تصرف و تخریب اراضی و عاملان آتش‌ سوزی مراتع و جنگل‌های استان توسط پاسگاه یگان حفاظت تشکیل و از طرف امور حقوقی اداره به  محاکم قضایی  ارسال می‌شود، افزود: یگان حفاظت از سال 84 به منظور انجام وظایفی از جمله حفاظت از عرصه و اعیان منابع طبیعی، گشت، مراقبت، اقدامات پیشگیرانه و اطلاع‌رسانی به موقع برای حفاظت از منابع طبیعی تشکیل شد.

سرهنگ بهاری بیان کرد: جلوگیری از تردد و چرای غیرقانونی دام در عرصه‌ و اعیان منابع طبیعی، بازرسی و کنترل محموله‌های جنگلی و مرتعی و کشف محموله‌های قاچاق در معابر جنگلی   و محورهای مواصلاتی از دیگر وظایف یگان حفاظت به شمار می‌‌رود.

انتهای پیام / ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon