اعتبارات خراسان جنوبی عادلانه بین شهرستان‌ها تقسیم شود

اعتبارات خراسان جنوبی عادلانه بین شهرستان‌ها تقسیم شود

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم شهرستان‌های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: در استان ۱۱ شهرستان داریم که باید مکمل همدیگر بوده و با هم حرکت کنند و در توزیع اعتبارات استانی باید دقت نظر شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، جواد هروی ظهر امروز در شورای اداری خراسان جنوبی اظهار داشت: همان گونه که مقام معظم رهبری در نامگذاری سال امسال را به عنوان سال همدلی و همزبانی نامیده است در مسائل استانی نیز همدلی و همزبانی باید در اولویت و دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: آنچه که تاکنون سبب عقب ماندگی استان بوده تفرقه است و باید این تفرقه را به همدلی در استان تبدیل کنیم و تنها به عنوان شعار استفاده نشود بلکه در عمل نیز پیاده شود.

نماینده مردم شهرستان‌های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اصحاب رسانه نیز نباید فضای استان را آلوده به تخریب سیاسی کنند بلکه باید فضا را طوری فراهم کنند تا استان از محرومیت‌ها خارج شود.

هروی بیان کرد: برای خروج از محرومیت‌ها باید یک حرکت و گام جدی برای عمران و آبادانی استان برداریم و وضعیت اعتبارات آن گونه نیست که دستمان را باز کند اما با همین امکانات کم باید کاری انجام دهیم و همدلی و همزبانی با رسانه‌ها داشته باشیم و عدم تخریب رمز موفقیت ما در این راه باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در زمینه امور بانکی نیز باید با تیزبینی و دقت بیشتری وارد شویم و تسهیلات در شهرستان‌ها نیز با توزیع عادلانه باشد.

هروی با اشاره به موسسات مالی و مشکلاتی که ایجاد می‌شود، بیان کرد: در این زمینه باید کارگشایی باشد نه عقده گشایی صورت گیرد.

وی در زمینه موسسه میزان، افزود: هر چه سریع‌تر باید تکلیف موسسه میزان مشخص شود و در هفته آینده نیز در مجلس این مشکل که تبدیل شده به بحران شرق کشور و خراسان بزرگ باید مطرح شود.

نماینده مردم شهرستان‌های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: باید نگاه به این مسئله با یک نگاه کارشناسی صورت گیرد و مجلس در این قضیه سکوت نخواهد کرد.

هروی با اشاره به مبحث سرمایه گذاری در استان، افزود: با توجه به وضعیتی که در دولت است نباید بخش‌های عمرانی متکی به دولت باشد بلکه به سمت مردمی و کشورهای پیشرفته دنیا یعنی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برود.

وی اظهار داشت: نباید در انزوای سیاسی قرار بگیریم بلکه باید سرمایه گذاری در استان مطرح شود و در اولویت کارها قرار گیرد و نباید قانون گذار فقط در خراسان جنوبی پیاده شود و در قبال بخش سرمایه گذاری و فرصت‌ها که بخش خصوصی بیاید اجرا کند باید نگاه قانون‌گذار مثبت باشد.

هروی گفت: جذب سرمایه گذار هنر است و در استان در زمینه صنایع جدید و صنعت بدون دود یا همان گردشگری تاکنون استفاده نشده است و برای استفاده از سرمایه‌های جدید و نو باید سیستم اداری استان در خدمت مردم باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت بازارچه‌های مرزی استان، گفت: در بحث احیای بازارچه‌های استان باید تلاش بکنیم که در این زمینه استاندار و مسئولان استانی اقداماتی انجام داده‌ند که ارزنده است.

هروی بیان کرد: نباید تنها نگاه دیپلماسی کشور به مرزهای اروپایی و مرز ترکیه باشد بلکه دیپلماسی کشور در مرزهای شرقی نیز باید اتفاق بیفتد زیرا این جایگاه را دارد.

وی افزود: در استان 11 شهرستان داریم که باید مکمل همدیگر بوده و با هم حرکت کنند و در توزیع اعتبارات استانی باید دقت نظر شود.

نماینده مردم شهرستان‌های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نگاه عادلانه در توزیع اعتبارات سبب رفع محرومیت‌ها از استان می‌شود و تا زمانی که حتی یک روستای کوچک در استان محروم باشد از امکانات کلمه محرومیت را استان حمل می‌کند که برای رفع مشکلات باید یک نگاه واحد داشته باشیم.

هروی بیان کرد: رسانه‌ها در استان باید نگاه امیدوارانه داشته باشند و وظیفه امیدوار کردن مردم را برعهده دارند و نه تخریب مدیران بلکه انرژی مدیران را باید تقویت کنند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon