شتاب‌گیری در آسفالت راه‌های روستایی کشور


شتاب‌گیری در آسفالت راه‌های روستایی کشور

خبرگزاری تسنیم: معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی گفت: تا پایان امسال ۴ هزار کیلومتر از راه‌های روستاهای بالای ۵۰ خانوار در کشور آسفالت می‌شود.

سیدحسن میرشفیع در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تالش، با بیان اینکه از 15 هزار کیلومتر راه‌های ارتباطی روستاهای بالای 50 خانوار کشور تا پایان امسال 4 هزار کیلومتر آسفالت می‌شود، اظهار داشت: برای آسفالت این مقدار راه‌های روستایی بیش از 1200 میلیارد تومان اعتبار هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه کل راه‌های روستایی کشور 173 هزار کیلومتر است و تاکنون از این مقدار راه‌های روستایی 105 هزار کیلومتر آسفالت شده است، افزود: با شتاب‌گیری آسفالت راه‌های روستایی میزان کل آسفالت راه‌های روستایی کشور تا پایان امسال به 109 هزار کیلومتر می‌رسد.

میرشفیع ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات رفاهی به‌ویژه آسفالت راه‌های ارتباطی روستاها را بهترین راهکار برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها دانست و تصریح کرد: با برنامه‌‌ریزی‌های به‌عمل آمده و تعامل خوب با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای سرعت بخشیدن به آسفالت راه‌های روستایی اولویت این وزارت‌خانه است تا با آسفالت راه‌های ارتباطی روستاها از مهاجرت روستائیان به شهرها جلوگیری شود.

معاون راه‌های روستایی وزیر راه و شهرسازی اعتبارات ملی راه‌سازی وزارت راه و شهرسازی را امسال 550 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: علاوه بر تقسیم این مقدار اعتبار بین ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها از اعتبارات تملک دارایی‌های استانی و ماده 180 نیز برای راه و شهرسازی برای این ادارات کل اعتبار منظور می شود تا بتوانند تا پایان امسال راه‌های بیشتری آسفالت کنند.

وی وضعیت آسفالت راه‌های روستایی استان گیلان را نسبت به سایر استان‌ها متوسط ارزیابی کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون با صرف 38 میلیارد تومان اعتبار 208 کیلومتر از راه‌های روستایی گیلان آسفالت شده است و در هفته دولت امسال هم 150 کیلومتر آسفالت راه روستایی در گیلان به‌بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام/‌ع

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon