جشنواره طبخ غذای سنتی ایران در قزوین برگزار شد


جشنواره طبخ غذای سنتی ایران در قزوین برگزار شد

خبرگزاری تسنیم: جشنواره طبخ غذای سنتی ایران با عنوان " دست‌پخت ریحانه " و به مناسبت روز دختر در قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، جشنواره طبخ غذای سنتی ایران با عنوان "دست‌پخت ریحانه" پیش از ظهر امروز به مناسبت ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر در بوستان نرگس استان قزوین برگزار شد.

جشنواره طبخ غذای سنتی ایران "دست‌پخت ریحانه" با هدف آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ سنتی و همچنین اهمیت توجه به تغذیه در استان قزوین و با شرکت بیش از 100 دانش‌آموز منتخب برگزار شد.

طاهره بیگم سیدی مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین، حجت‌الاسلام علی انصاری معاون پرورشی آموزش و پرورش استان قزوین، رضا رضایی معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان قزوین و تمامی امور بانوان دستگاه‌های اجرایی استان قزوین در این جشنواره حضور داشتند.

فاطمه نصری سیمیاری مشاور امور بانوان آموزش و پرورش استان قزوین در حاشیه برگزاری جشنواره غذای سنتی "دست‌پخت ریحانه" اظهار داشت: جشنواره غذای سنتی ایران با عنوان "دست‌پخت ریحانه" در بوستان نرگس استان قزوین برگزار شد.

وی ادامه داد: تنها غذاهای سنتی و بومی محلی در این جشنواره می‌توانند شرکت کنند و طبخ غذاهای فست‌فودی ممنوع بوده و در مسابقه شرکت داده نمی‌شود.

مشاور امور بانوان آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: بیش از 100 نفر از دانش‌آموزان در این جشنواره شرکت کرده که 29 دانش‌آموز به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند.

سیمیاری با اشاره به اینکه تغذیه در یادگیری دانش‌آموزان نقش بسزایی دارد، خاطرنشان کرد: مدیران و مربیان مدارس علاوه بر توجه به بعد روحی دانش‌آموزان باید به سلامت جسمی آنها نیز توجه کنند.

وی افزود: توجه به تغذیه و عدم استفاده از غذاهای فست‌فودی و آماده یکی از مهم‌ترین ابعاد توجه به سلامت جسمانی دانش‌آموزان است.

طاهره‌ بیگم سیدی در این جشنواره با اشاره به این نکته که باید فرهنگ استفاده از غذای سالم در جامعه تببین شود، مطرح کرد: در حال حاضر به دلیل ورود برخی از فرهنگ‌های بیگانه نحوه استفاده از مواد غذایی در جامعه تغییر کرده تا جایی که استفاده از مواد غذایی فسفودی رونق بسیاری پیدا کرده است.

وی افزود: این امر سبب شده تا استفاده نادرست از مواد غذایی سبب بروز مشکلات گوارشی در بین جوانان و نوجوانان شود، در همین راستا جامعه را باید به استفاده صحیح از مواد غذایی تشویق کرد.

معاون امور بانوان استاندار قزوین با تاکید به این نکته که برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند جامعه را به سمت استفاده از غذاهای سنتی سوق دهد، گفت: در حال حاضر بسیاری از خانواده‌های قزوینی با غذاهای سنتی بیگانه شده‌اند بنابراین برگزاری جشنواره غذای سنتی در استان قزوین می‌تواند سبب گرایش بانوان قزوینی به غذاهای سنتی و سالم باشد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon