اختصاص ۲۶ میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های عمرانی خراسان جنوبی

اختصاص 26 میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های عمرانی خراسان جنوبی

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید ۲۶ میلیارد تومان در بحث پروژه‌های عمرانی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، ابراهیم نصری ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت تشریح پروژه‌های هفته دولت برگزار شد، با اشاره به عملکرد اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان در دولت تدبیر و امید، اظهار داشت: در دو سال گذشته حدود 26 میلیارد تومان در بحث پروژه‌های عمرانی حمل و نقل و پایانه‌های مسافربری استان هزینه شده است.

وی افزود: از این اعتبار 11 میلیارد تومان برای پایانه مرزی ماهیرود، 1.5 میلیارد تومان برای احداث پلیس راه‌های استان، 800 میلیون تومان برای نصب دوربین‌های ثبت تخلف، یک میلیارد تومان برای نگهداری پاسگاه‌ها و پلیس راه و 6 میلیارد تومان در زمینه آرتی هزینه شده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی با اشاره به سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حوزه، تصریح کرد: در این مدت 197 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل استان هزینه شده است.

نصری بیان کرد: در زمینه نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل استان 552 دستگاه در ناوگان کامیونی استان و 79 دستگاه در بخش مسافربری شامل اتوبوس و سواری با کارمزد بالای 22 درصد نوسازی و توسعه یافته است.

وی افزود: در مجموع در این زمینه نیز برای هزار و 219 نفر به صورت مستقیم و 631 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال در این مدت ایجاد شده است و تعهد اشتغال اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی 500 نفر در سال 92 و 93 بوده است.

نصری بیان کرد: در سال 92 و 93 در زمینه حمل و جابه‌جایی کالا 7 میلیون و 300 تن کالا توسط شبکه حمل و نقل در استان جابه جا شده است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت 4 میلیون و 600 هزار مسافر در استان جابه جا شده است، افزود: 325 هزار تن ترانزیت و 450 هزارتن صادرات نیز در این مدت از پایانه مرزی ماهیرود انجام شده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته 41 میلیون دستگاه از محورهای موصلاتی استان تردد کرده‌اند، گفت: در 5 ماهه ابتدای امسال نیز 19 میلیون دستگاه از محور‌های استان تردد کرده‌اند.

نصری با اشاره به وظایف دیگر اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های مسافربری استان، بیان کرد: در سال 92 و 93 در زمینه آموزشی 25 باب مدرسه مورد آموزش و 45 باب مدرسه حاشیه راه‌ها نیز با اعتبار 300 میلیون تومان ایمن سازی نجام گرفته است.

وی افزود: در این مدت 40 دوره آموزشی برای موتور سوران با اعتبار 115 میلیون تومان و 40 دوره ارتقای ایمنی عابران پیاده با اعتبار 40 میلیون تومان در استان برگزار و همچنین 4 باب مجتمع بین راهی، نصب و راه اندازی دوربین‌های ثبت تخلف و پل عابر پیاده نیز در استان احداث شده است.

نصری با اشاره به نصب باسکول الکترونیکی در استان با اعتبار 750 میلیون تومان، بیان کرد: در بحث جاده‌ای در سال گذشته 24 درصد کاهش تصادفات برون شهری را در استان داشته‌ایم که رتبه دوم کشوری را کسب و در سه ماهه امسال نیز با کاهش 45 درصدی تصادفات برون شهری رتبه اول کشور را در کاهش تصادفات داشته‌ایم.

وی با اشاره به پیشرفت 93 درصدی پایانه مرزی ماهیرود، افزود: در پایانه مرزی ماهیرود 23 درصد از سایت مسافربری آن با اعتبار 2 میلیارد و 900 تومان باقی مانده که پیمانکار آن مشخص و تا پایان سال کل پایانه مسافربری به بهره برداری می‌رسد و با توجه به وجود منابع تا دهه فجر افتتاح می‌شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی با اشاره به پروژه‌های در دست اقدام حمل و نقل و پایانه‌های مسافربری استان، اظهار داشت: 6 مجتمع بین راهی، تکمیل پایانه مرزی ماهیرود، توسعه ساختمان اداری حمل و نقل و مسافربری استان، پلیس راه سربیشه، نصب دوربین‌های ثبت تخلف سرعت از پروژه‌های در دست اقدام این سازمان است.

نصری بیان کرد: هزار و 850 دستگاه دوربین ثبت تخلف در سال 94 و 95 با اعتبار 600 میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در کل کشور باید نصب شود که از این تعداد دوربین ثبت تخلف سهمیه خراسان جنوبی 50 دستگاه با اعتبار 30 میلیارد تومان است که تا پایان سال 95 باید در استان نصب شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی تصریح کرد: 2 مجتمع بین راهی از 6 مجتمع در حال ساخت تا پایان امسال افتتاح می‌شود.

نصری با اشاره به اینکه کل ناوگان حمل و نقل استان هزار و 218 خودرو است، بیان کرد: این تعداد متشکل از 383 اتوبوس، 419 مینی بوس، 424 سواری و 34 شرکت حمل و نقل است و هزار و 625 رانند براساس کارت هوشمند در خراسان جنوبی در این حوزه فعالیت می‌کنند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی گفت: همچنین در استان 56 شرکت در زمینه حمل بار با 5 هزار و 152 دستگاه کامیون با 7 هزار و 86 راننده موجود است.

نصری بیان کرد: در خراسان جنوبی 21 باب مجتمع رفاهی در حال بهره برداری است، 13 دوربین نظارت تصویری، 6 دوربین ثبت تخلف نیز وجود دارد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon