جای خالی نگاه جدید به ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) درشعر انتظار

جای خالی نگاه جدید به ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) درشعر انتظار

در چهارمین کارگاه شعر که در چهارمین دوره آموزشی شعر جوان انقلاب اسلامی با عنوان «آفتابگردان ها» برگزار شد، بر لزوم خلاقیت و نوآوری های شاعرانه به خصوص در شعر انتظار تاکید شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا شکارسری، انسیه موسویان و مریم آریان در چهارمین کارگاه شعر در چهارمین دوره آموزشی شعر جوان انقلاب اسلامی (آفتابگردان ها) به نقد و بررسی اشعاری از زنان و دختران شاعر حاضر در این دوره پرداختند.

انسیه موسویان، شاعر و کارشناس ادبی، با اشاره به یک دست بود در بیان و ساختار شعر تصریح کرد: استفاده از زبان و ساختار کهن باید در شرایطی اتفاق بیفتد که شاعر دچار تغییر ساختنار نشود و آن را در تمام طول شعر خود حفظ کند.

حمیدرضا شکارسری، شاعر و کارشناس اشعار سپید ، نیز با تقسیم بندی واژه ها به دو دسته کهن و کهنه، اظهار داشت: واژه های کهن هم در گذشته استفاده می شدند و امروز هم مورد استفاده شاعران و نویسندگان قرار می گیرند. در حالیکه واژه های کهنه مانند کلمه « صراحی» تنها در گذشته مورد استفاده داشتند و در مطالب و اشعار شاعران امروز مورد استفاده نیستند .

وی بر جسارت و بداعت بیانی در بیان موضوعات مختلف در گفتمان فرهنگی و مذهبی تاکید کرد و گفت : در دوره های بعدی انتظار شنیدن استعاره های تازه ای را داریم. چراکه اگر نگاهی جسورتر و متهورانه ترین به این نوع موضوعات داشته باشیم، علاوه بر اینکه منتقدین مجبور می شوند در کنار صناعات ادبی توجه کنند، ناگزیر می شوند به لایه های زیرین شعر هم توجه کنند.

این کارشناس شعر سپید تصریح کرد: از واقعیت که کنار می رویم به تخیل های شاعرانه می رسیم و بنابراین شاعر باید چنین سیری در شعرهای خود داشته باشد.

در ادامه مریم آریان، شاعر منتقد، با اشاره به تغییر مفاهیم در شعر کلاسیک و شعر امروزی اظهار داشت: در کشف کلاسیک کشف و شهود شاعرانه مطرح بوده، این در حالیست که در شعر امروزی کشف و شهود را به مخاطب مربوط می دانند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران