آمار خشونت در اردبیل ۱۸ درصد کاهش یافت


آمار خشونت در اردبیل 18 درصد کاهش یافت

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت:‌ براساس بررسی‌های انجام شده آمار خشونت در استان اردبیل در ۵ ماهه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته ۱۸ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، یوسف خدادادی ظهر امروز در جلسه شورای استانی مدیریت پیشگیری از وقوع جرم اردبیل اظهار داشت: بیش از 50 درصد پرونده‌های کیفری در مراجع قضایی استان اردبیل را جرائم مربوط به خشونت تشکیل می‌دهند.

وی گفـت: این میزان از پروندهای خشونت در سیستم قضایی استان ایجاب می‌کند تا مسئولان و متولیان امر بیش از پیش احساس مسئولیت کنند و گام‌های موثرتری را هماهنگ با سایر ادارات و نهادها در راستای پیشگیری از وقوع جرم بردارند.

خدادادی با ابراز رضایمندی از فرهنگ‌سازی‌های انجام شده در استان در حوزه پیشگیری از جرائم بیان کرد: این اقدامات در کاهش انواع جرائم نقش بسزایی دارد که باید در حوزه خشونت کارهای اساسی برای فرهنگسازی در این حوزه و کاهش خشونت در استان انجام شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تصریح کرد: صدا و سیما و رسانه‌های استان در آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی عمومی مردم نقش موثری دارند و باید برنامه‌های متعددی برای فرهنگ‌سازی در این حوزه داشته باشند.

وی از کاهش 18 درصدی خشونت در استان در 5 ماهه نخست سال 94 در مقایسه با سال 93 خبر داد و و با استقبال و حمایت از اقدامات فرهنگی در این حوزه افزود: نگاه فرهنگی و پیشگیرانه در حل معضلات و آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر است.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon