جایزه جهانی کتاب سال؛ از نقد و بررسی آثار دوره گذشته تا افزایش سطح آثار ارسالی

جایزه جهانی کتاب سال؛ از نقد و بررسی آثار دوره گذشته تا افزایش سطح آثار ارسالی

دبیر علمی جایزه جهانی کتاب سال از برگزاری جلسات نقد و بررسی آثار برگزیده دوره گذشته این جایزه همزمان با آغاز داوری‌های دوره جدید خبر داد.

محسن جوادی، دبیرعلمی جایزه جهانی کتاب سال، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ با اشاره به بیست و سومین دوره جایزه جهانی کتاب سال گفت:‌ آثار این دوره در حال جمع‌آوری هستند و تاکنون بالغ بر 350 عنوان کتاب گردآوری شده است،‌ البته کتاب‌هایی هم خریداری شده است که در حال وصول و ارسال به ایران است.

وی از تشکیل گروه‌های داوری خبر داد و گفت:‌ عمده داوران همان داورهای سال‌های گذشته هستند،‌ تنها چند داور جدید در برخی زبان‌ها به گروه افزوده شده‌اند.

جوادی با اشاره به کتاب‌های منتشره سال 2014 در حوزه اسلام‌شناسی و ایران‌شناسی در جهان گفت:‌ در میان کتاب‌هایی که یا خریداری شده یا از سوی ناشر ارسال شده است،‌ آثار شاخص و قابل توجهی وجود دارد و می‌توان گفت،‌ سطح آثار نسبت به دوره گذشته بالاتر است.

دبیرعلمی جایزه جهانی کتاب سال هم‌چنین از برگزاری جلسات نقد و بررسی آثار برگزیده دوره بیست و سوم خبر داد و گفت: در نظر داریم تا به موازات داوری‌های جایزه بیست و سوم،‌ این نقد و بررسی‌ها را با حضور مولف به شکل ویدئو کنفرانس برگزار کنیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران