همایش روز کودک در قزوین برگزار شد

همایش روز کودک در قزوین برگزار شد

به مناسبت روز جهانی کودک و تبیین جایگاه کودکان در جامعه با حضور مدیران و مسئولان استانی همایش روز کودک در قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، همایش روز کودک ظهر امروز با حضور مدیران و مسئولان استانی به مناسبت روز جهانی کودک و با هدف تبیین جایگاه کودکان در جامعه کنونی در سالن جلسات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد.

داوود محمدی نماینده مردم قزوین‌ البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، مدیران و معاونان آموزش و پرورش استان قزوین و مدیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز در این مراسم حضور داشتند.

داوود محمدی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در این همایش با اشاره اهمیت تربیت کودکان اظهار داشت: تربیت درست و اصولی کودکان در نهاد خانواده از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است چراکه اساس و پایه شکل‌گیری شخصیت کودک است.

وی با اشاره به اینکه با پیشرفت تکنولوژی در جامعه کنونی، چگونگی تربیت کودکان نیز با گذشته متفاوت شده است، بیان کرد: در جامعه کنونی که شاهد پیشرفت تکنولوژی هستیم، تربیت درست کودکان با گذشته بسیار متفاوت بوده و نیازمند افزایش اطلاعات و آگاهی والدین است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بازی‌های یارانه‌ای بر تربیت و شکل‌گیری شخصیت کودکان و نوجوانان تاثیر به‌سزایی داشته که این امر باید مورد توجه تولیدکنندگان و طراحان این بازی‌ها قرار بگیرد.

محمدی با بیان این مطلب که خانواده‌های امروزی به تک فرزندی تمایل دارند، گفت: مشکلات اقتصادی و شاغل بودن مادران امروزه سبب شده تا خانواده‌ها به تک‌فرزندی تمایل بیشتری داشته باشند که این امر در برخی مواقع اثرات نامطلوبی بر شخصیت فرزندان دارد.

وی ادامه داد: شناساندن و معرفی شخصیت‌های دینی و مذهبی به ویژه ائمه به کودکان و نوجوانان امری مهم و ضروری است که باید مورد توجه والدین و مربیان قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام علی انصاری، معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین در این مراسم اظهار داشت: فعالیت‌های متنوع فرهنگی تربیتی در مدارس و مهدکودک‌ها تاثیر به‌سزایی بر شکل‌گیری شخصیت اجتماعی و مذهبی کودکان و نوجوانان دارد.

وی بیان کرد: بخشی از شخصیت کودکان و نوجوانان در خارج از نهاد خانواده شکل می‌گیرد که این امر نشان از اهمیت فراهم کردن محیطی اجتماعی و فرهنگی در مدارس است.

معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی مربوط باید همکاری و مشارکت لازم را در زمینه تامین آینده‌ای امن برای کودکان داشته باشند و نسبت به این امر اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon