امکان انتقال برخی جان‌باختگان فاجعه منا به کشور وجود ندارد


امکان انتقال برخی جان‌باختگان فاجعه منا به کشور وجود ندارد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه امکان انتقال برخی اجساد به کشور وجود ندارد، گفت: به بازماندگان این فاجعه توصیه می‌کنیم با دفن حجاج در مکه موافقت کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حسن قاضی‌زاده هاشمی ظهر امروز در دیدار با آیت الله نوری همدانی با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده پس از وقوع فاجعه منا اظهار داشت: از‌‌ همان لحظات نخست وقوع فاجعه در منا پیگیری‌های لازم صورت گرفت و پس از چهار روز موفق به حضور در عربستان شدیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه رایزنی‌های بسیاری برای عدم دفن حجاج ایرانی در عربستان انجام شد، افزود: پس از این رایزنی‌ها حجاج در مکه دفن نشدند و کسانی که ایرانی بودنشان مسلم بود تحویل داده شدند.

وی با اعلام اینکه پیکر 300 نفر از حجاج به کشور بازگردانده شده، گفت: 90 نفر دیگر در روزهای آینده به کشور منتقل می‌شوند و هنوز 65 نفر دیگر جزو مفقودان هستند.

هاشمی با اشاره به اینکه امکان انتقال برخی اجساد به کشور وجود ندارد خاطرنشان کرد: به بازماندگان این فاجعه توصیه می‌کنیم با دفن حجاج در مکه موافقت کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه سالانه تمایل مردم برای حضور در مراسم حج بیشتر می‌شود، افزود: باید راهکارهایی برای تسهیل مناسک حج بر اساس شارع مقدس ارائه شود.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon