دوره امداد و نجات برای اعضای مدیریت بحران استان اردبیل برگزار می‌شود

دوره امداد و نجات برای اعضای مدیریت بحران استان اردبیل برگزار می‌شود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از برگزاری دوره‌های آموزشی تئوری و کارگاهی امداد و نجات برای اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‌ها، بخشداران و شهرداران استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، بهرام غیبی ظهر در جلسه برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره امداد و نجات برای اعضای مدیریت بحران استان اردبیل اظهار داشت: تفاهم نامه برگزاری این دوره بین استانداری اردبیل و جمعیت هلال احمر استان اردبیل امضا شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به اهداف این برنامه تصریح کرد: این دوره‌ها در راستای ایجاد آمادگی کامل برای مدیریت حوادث و سوانح منطقه‌ای در کمترین زمان ممکن منعقد شده است.

غیبی با بیان اینکه این دوره‌ها در تمامی شهرستان‌های استان برگزار می‌شود، افزود: جدول زمان‌بندی برگزاری این دوره‌ها تدوین شده است و در هر یک از شهرستان‌های استان اردبیل به مدت 2 روز این دوره‌ها برگزار می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل بیان کرد: مشگین‌شهر، خلخال و کوثر در مهرماه، شهرستان‌های گرمی، پارس آباد، بیله سوار و سرعین در آبان ماه، شهرستان‌های نیر و نمین در آذرماه و شهرستان اردبیل در دی ماه میزبان این دوره‌ها خواهند بود.

غیبی با اشاره به سرفصل‌های این دوره‌ها گفت: کلیات و اصول مدیریت بحران، شناخت حوادث و هشدار اولیه، ارزیابی سانحه و نیازسنجی منطقه حادثه‌دیده، مستندسازی و گزارش نویسی، سامانه فرماندهی سانحه، مدیریت رسانه‌ها، جستجو و نجات، امدادرسانی، درمان اضطراری، تریاژ و شریان‌های حیاتی از جمله سرفصل‌های تدریس شده در دوره‌های آموزشی تئوری و کارگاهی امداد و نجات برای اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‌ها، بخشداران و شهرداران استان اردبیل خواهد بود.

وی اظهار کرد: بعد از برگزاری دوره از شرکت‌کنندگان آزمونی گرفته شده و به افراد قبول شده در آزمون گواهی آموزشی 20 ساعته اعطا خواهد شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon