بیش از هزار نمونه سلول بنیادی در ۵ سال گذشته در گیلان ذخیره شده است

بیش از هزار نمونه سلول بنیادی در 5 سال گذشته در گیلان ذخیره شده است

مسئول نخستین همایش سلول‌های بنیادی گفت: بیش از هزار نمونه سلول بنیادی گرفته شده از بند ناف در ۵ سال گذشته در گیلان ذخیره شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سید محسن نساج حسینی  امروز در نخستین همایش سلول‌های بنیادی در گیلان اظهار داشت:کار ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی در کشور از سال 84 و در گیلان از سال 89 شروع شده است.

وی افزود: تاکنون بیش از 57 هزار نمونه سلول بنیادی از بند ناف نوزادان تازه متولد شده در کشور ذخیره شده است که بیش از هزار مورد آن به گیلان اختصاص دارد.

مسئول نخستین همایش سلول‌های بنیادی با بیان اینکه سلول‌های بنیادی گرفته شده در گیلان برای نگهداری 30 ساله به بانک سلول‌های بنیادی تهران انتقال می‌یابد گفت:علاقه‌مندان گیلانی برای ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی فرزندان خود باید دوماه قبل از تولد نوزاد به بخش سلول‌های بنیادی جهاد دانشگاهی استان مراجعه و نسبت به تمهید مقدمات آن پرونده‌سازی کنند.

نساج حسینی هدف از برپایی نخستین همایش سلول‌های بنیادی گیلان را اطلاع‌رسانی درباره کاربردهای سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌های مختلف عنوان نکرد و گفت: در همایش امروز 6 سخنرانی درباره روندسازی سلول‌های بنیادی _سلول درمانی انواع بیماری‌ها ومزایای آن _ معرفی بانک خون بند ناف پژوهشگاه رویان واخلاق پزشکی استفاده از سلول‌های بنیادی ارائه شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon