همسر شهید شوشتری: اهالی سیستان و بلوچستان به نیکی از همسرم یاد می‌کنند

همسر شهید شوشتری: اهالی سیستان و بلوچستان به نیکی از همسرم یاد می‌کنند

همسر شهید شوشتری گفت: اهالی سیستان و بلوچستان به نیکی از همسرم یاد می‌کنند و معتقدند که شهیدان شوشتری و محمدزاده نقشی کلیدی در ایجاد وحدت میان شیعه و سنی ایفا کردند.

طیبه دورهی‌سرولایتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس، اظهار داشت: من در سال 1333 در منطقه سرولایت نیشابور متولد شدم و در سال 1348 و در سن 15 سالگی با شهید شوشتری ازدواج کردم و ثمره ازدواج من با نورعلی 6 فرزند (3 پسر و 3 دختر) بوده است.

وی افزود: مهم‌ترین ویژگی‌های شهید شوشتری در سه شاخصه مؤمن بودن، محبت و مهربانی و گرفتن دست مستضعفان بود.

همسر شهید شوشتری با اشاره به حضور همسرش در تمامی عملیات‌های جنگی گفت: همسرم قبل از جنگ تحمیلی در کردستان بود و با آغاز جنگ به خوزستان اعزام و در زمان جنگ تحمیلی هیچ‌گاه به منزل نیامد و مدام در مناطق جنگی حاضر بود و من در ایام تعطیلات تابستان به دیدن او می‌رفتم.

دورهی‌سرولایتی تصریح کرد: نورعلی در تمامی عملیات‌های جنگی حاضر بود و از عملیات‌های والفجر، مرصاد، خیبر و رمضان به عنوان شاخص‌ترین عملیات‌هایی که حضور داشت می‌توان نام برد.

وی تاکیدکرد: ترکش‌های زیادی به دست، سر، پا و پیشانی شهید شوشتری اصابت کرده بود و حتی پایش اسکلت داشت اما حس نداشت و سختی‌های زیادی در دوران جنگ متحمل شد.

همسر شهید شوشتری با اشاره به حضور تمامی رزمندگان در دوران جنگ تحمیلی در جمع خانوادهای خود، عنوان کرد: همرزمان نورعلی به او می‌گفتند که همسرت از دست تو دلخور است زیرا ما مدام به مرخصی می‌رویم و تو این کار را نمی‌کنی، اما پاسخ همسرم به آنها این بود که همسرم من را در تمامی شرایط درک می‌کند.

دورهی‌سرولایتی گفت: خیلی‌ها به نورعلی گفتند که دنبال کارهای جانبازی‌ات برو تا خانواده‌ات بتوانند از این شرایط استفاده کنند اما پاسخ او چیز دیگری بود و اعتقاد داشت که این ترکش‌ها هدیه‌ای بوده که از سوی خداوند به او تقدیم شده است و به همین دلیل این درخواست اطرافیان را قبول نکرد.

وی افزود: به شهید شوشتری در زمانی که به سیستان اعزام شد گفتم که نگران تو هستم و او در پاسخ به من گفت جنگ نیست که نگران باشی، بلوچ‌ها مهربان هستند.

همسر شهید شوشتری با اشاره به گسترش و تقویت وحدت میان شیعه و سنی در سطح کشور، گفت: اهالی سیستان و بلوچستان به نیکی از همسرم یاد می‌کنند و معتقدند که شهیدان شوشتری و محمدزاده نقشی کلیدی در ایجاد وحدت میان شیعه و سنی ایفا کردند، هرچند که این وحدت در گذشته بود اما پس از این حضور پررنگ‌تر هم شد و شاهد وحدت میان شیعه و سنی در میان سایر استان‌ها هم بودیم.

دورهی‌سرولایتی خاطرنشان کرد: نورعلی معتقد بود که هرچه داریم از شهداست و مدیون خون‌های پاک آنها هستیم و باید دین خود را نسبت به شهدا و خانواده‌هایشان  ادا کنیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon