همایش احلی من العسل با حضور دانش آموزان مازنی برگزار شد

همایش احلی من العسل با حضور دانش آموزان مازنی برگزار شد

همزمان با سراسر کشور، همایش احلی من العسل با حضور حدود هزار دانش آموز مازنی در ساری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران امروز در همایش نوجوانان عاشورایی اظهار داشت: ایستادگی در برابر ظلم و انحراف مهم‌ترین درسی است که از قیام امام حسین باید آموخت.

سید علی قاسمی تروجنی با بیان اینکه جامعه با تاسی از امام حسین (ع) باید طریق آزادگی را بیاموزد, تصریح کرد: شخصی که انحراف، فساد و ظلم را متوجه می‌شود باید ایستادگی انجام دهد و این کمک برای اصلاح جامعه است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر هدف سالار شهیدان از برپایی قیام عاشورا و لزوم احیا امر به معروف و نهی از منکر، تصریح کرد: جامعه باید بر مدار سیره نبوی حرکت کند و امام حسین (ع) نیز وقتی مسیر اسلام نبوی را در خطر دیدند برای احیا امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند.

قاسمی بیان کرد: شیعیان نباید ذلت در زندگی بپذیرند و این درسی است که می‌توانیم از قیام عاشورا یاد بگیریم.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) بیعت انسان‌های شیعه را با یزیدیان برحذر می‌دارد, خاطرنشان کرد: در برابر انسان‌های صاحب زر، زور و قدرت نباید تسلیم شویم.

قاسمی تاکید کرد: انسانیت درس دیگری از قیام ماندگار عاشور بوده و نکته ای برجسته است که از نهضت حسینی می‌توان دریافت.

مدیرکل آموزش  و پرورش مازندران گفت: در لبیک  یا حسین (ع) اعلام می‌کنیم که آزادمردیم و انسان‌هایی هستیم که اجازه نمی‌دهیم جامعه به انحراف برود.

وی گفت: اگر جامعه در مسیر اهداف ائمه و پیامبر اسلام  قرار بگیرد راه و رسم زندگی در مسیر خود قرار خواهد گرفت.

قاسمی بیان کرد: شیعه به معنای پیرو بوده و اگر پیرو راه ائمه  باشیم و در مسیر شناخت خدا گام برداریم ،انسان‌های شایسته ای در زندگی می شویم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon