۴۹۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر کشف شد


490 میلیارد ریال کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر کشف شد

معاون عملیات دریابانی استان بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال با تلاش کارکنان دریابانی استان بوشهر کالاهای قاچاق در ۴۹ رقم به ارزش ۴۹۰ میلیارد و ۷۰۷ میلیون ریال در آب‌های استان بوشهر کشف شد.

علی حاجب‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با بیان اینکه استان بوشهر جایگاه مهمی در تردد شناورها در کشور دارد اظهار داشت: آبراه خلیج فارس که منطقه استراتژیک کشور و جهان است بیشتر مرز دریایی آن  با استان بوشهر است چرا که این استان بیش از 937 کیلومتر ساحل و 707 کیلومتر با خلیج فارس هم‌مرز است.

وی از گشت‌زنی دریابانی استان بوشهر در آب‌های خلیج فارس به صورت شبانه‌روزی خبرداد و افزود: تیم‌های عملیاتی فرماندهی دریابانی استان بوشهر با گشت‌های شبانه‌روزی در آب‌های خلیج فارس راه‌های سوء استفاده در انتقال کالاهای قاچاق و هر نوع فعالیت دیگر مسدود کرده است.

معاون عملیات دریابانی استان بوشهر اثرات زیان‌بار کالای قاچاق به اقتصاد و اجتماع  را متذکر شد و تصریح کرد: تیم‌های عملیاتی دریابانی استان بوشهر در پایگاه‌های دریابانی این استان فعال هستند و اجازه هیچ‌گونه تردد شناور غیر مجاز و یا جابجایی غیرقانونی کالا و مسافر نمی‌دهد.

حاجب‌پور با اشاره به کشف کالاهای قاچاق در نیمه نخست امسال بیان کرد: در این مدت ماموران دریابانی استان بوشهر1.8 میلیون نخ سیگار، 3.7 میلیون کیلوگرم پودر و 357 هزار عدد قرص و کپسول نیروزا، 40 هزار دستگاه لوازم پزشکی، 219 هزارقلم لوازم آرایشی، شش تن فرآوده‌های شیلاتی، 52 هزار لیتر سوخت قاچاق کشف کردند.

وی کشف 1.2 تن مواد مخدر، 6.6 هزار دستگاه تجهیزات ماهواره، 8 هزار دستگاه گوشی همراه و تبلت، یک‌هزار 484 دستگاه لوازم صوتی و تصویری، 16 هزار قلم دارو، شش دستگاه ماشین سنگین، 144 هزار کیلوگرم برنج، 16 هزار و 500 دستگاه لوازم صنعتی و کارگاهی، 40 تن میوه و50 هزار متر پارچه از دیگر کشفیات ماموران دریابانی استان بوشهر در نیمه نخست امسال اعلام کرد.

معاون عملیات دریابانی استان بوشهر ارزش کالاهای قاچاق کشف شده توسط ماموران دریابانی این استان را 490 میلیارد و 707 میلیون ریال دانست و بیان کرد: در این مدت 171 شناور متخلف توقیف و 239 نفر قاچاقچی دستگیر شده‌اند.

حاجب‌پور با اشاره به کنترل 138 هزار و 502 فروند شناور در آب‌های خلیج فارس گفت: در نیمه نخست امسال کنترل ورود و خروج 39 هزار و 277 ملون از مرز دریایی استان بوشهر انجام شده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon