سرشماری پستانداران در مناطق شکار ممنوع استان بوشهر آغاز شد


سرشماری پستانداران در مناطق شکار ممنوع استان بوشهر آغاز شد

رئیس اداره امور حیات وحش استان بوشهر گفت: با اعزام محیط‌بانان و همیاران محیط زیست به تنگه‌ها و زون‎های زیستی حیات وحش استان بوشهر با دوربین کشی در کوهستان سرشماری پستانداران را در مناطق شکار ممنوع آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تنگستان، خسرو درویشی بعدازظهر امروز در بازدید از فعالیت محیط بانان از سرشماری پستانداران در مناطق شکار ممنوع  ارتفاعات باهوش تنگستان با بیان اینکه بوشهر از قابلیت‎های مهمی در حوزه زاد و ولد جانواران و پستانداران است اظهار داشت: اکنون عملیات آماربرداری از مناطق شکار ممنوع شاهزاده ابراهیم و تنگ باهوش با اعزام محیط بانان به ارتفاعات این منطق آغاز شده است.

وی با بیان اینکه مشارکت کنندگان در این عملیات آماربرداری پس از بیتوته و دوربین کشی در کوهستان پستانداران را سرشماری می‌کنند گفت: آماربرداری از پستانداران استان بوشهر از هفته قبل آغاز شده و طی دو عملیات صورت گرفته در مناطق شکار ممنوع شاهزاده ابراهیم و تنگ باهوش واقع در دشتستان و تنگستان و خاییز خوشبختانه رشد مناسبی در جمعیت حیات وحش مشاهده شده است.

رئیس اداره امور حیات وحش استان بوشهر گونه‎‌های کل، بز، قوچ و میش را از گونه‌های شاخص و هدف در سرشماری پستانداران در این دو منطقه برشمرد.

درویشی با اشاره به استعدادهای زیست محیطی مناطق شکار ممنوع استان بوشهر خاطرنشان کرد: در این مناطق علاوه بر زیست پستاندارانی همچون پلنگ، گربه وحشی معمولی، تشی، گراز، گرگ، روباه، شغال و پرندگانی همچون کبک، تیهو، انواع پرندگان شکاری کوچک و بزرگ و انواع پرندگان کوچک و خزندگان و جوندگان کوچک زندگی می‌کنند که  ظرفیت زیستی بالایی را به این آنها بخشیده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon