هویت ۱۱ نفر دیگر از اجساد حجاج ایرانی فاجعه منا مشخص شد

هویت 11 نفر دیگر از اجساد حجاج ایرانی فاجعه منا مشخص شد

مدیرکل حوزه ریاست سازمان پزشکی قانونی گفت: هویت ۱۱ نفر از جان‌باختگان ایرانی فاجعه منا که به کشور منتقل شده بودند، مشخص شد.

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، در فاجعه منا در روز عید قربان بر اثر بی‌تدبیری و بی‌کفایتی مسئولان عربستان سعودی، نزدیک به هشت‌هزار نفر از حاجیان حج 94، جان خود را از دست دادند که از این تعداد، 464 نفر، حجاج ایرانی بودند.

بر اساس این گزارش، با تلاش سازمان حج و زیارت و سایر دستگاه‌های مربوطه، اجساد 389 جان‌باخته ایرانی فاجعه منا به کشور منتقل شد که از این تعداد، هویت 22 جسد ناشناس بود.

قدیرزاده مدیرکل حوزه ریاست سازمان پزشکی قانونی در گفت‌وگو با تسنیم گفت: این اجساد برای تعیین هویت به پزشکی قانونی منتقل شدند که با تلاش‌های این سازمان و با استفاده از آزمایش‌های ژنتیک و نمونه‌گیری ژنتیکی از خانواده‌ها، هویت 11 جسد مشخص شد. هویت 11 جسد هنوز مشخص نشده که تلاش متخصصان پزشکی قانونی برای تعیین هویت اجساد مجهول‌الهویه همچنان ادامه دارد.

قدیرزاده درباره اعلام هویت اجساد شناسایی شده نیز اظهار داشت: اسامی این افراد را به سازمان حج و زیارت اعلام می‌کنیم و اطلاع‌رسانی لازم از سوی این سازمان انجام می‌شود.

وی درباره صدور ویزا از سوی کشور عربستان گفت: مدارک را تحویل دادیم و همچنان منتظر صدور ویزا هستیم. پروفایل ژنتیکی خانواده مفقودان تهیه شده است و فقط منتظر صدور ویزا هستیم.

به گزارش تسنیم، بنابر اعلام سازمان حج و زیارت، از مجموع حجاج ایرانی جان‌باخته در فاجعه منا، 29 جسد توسط سعودی‌ها در عربستان دفن شده و وضعیت 36 جسد هنوز مشخص نشده است که قرار شده بر اساس موافقت طرف سعودی، یک گروه 5نفره پزشکی قانونی از ایران برای شناسایی اجساد به عربستان اعزام شوند.

سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت پیشتر اعلام کرده که کار نمونه‌گیری از خانواده‌های جان‌باختگان پایان یافته و گروه 5نفره پزشکی قانونی به‌زودی با صدور روادید از سوی عربستان، به این کشور اعزام می‌شوند تا کار شناسایی اجساد جان‌باختگان با سرعت بیشتری انجام شود.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon