۷۰۰ هزار تن کود کشاورزی در کشور ذخیره شد

700 هزار تن کود کشاورزی در کشور ذخیره شد//انتشار//فوری//

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر ۷۰۰ هزار تن کود کشاورزی در کشور ذخیره شده و کشاورزان در این زمینه نگرانی نداشته باشند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، خلیل آقایی پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی بزرگترین پروژه شبکه‌های فرعی آبیاری استان اردبیل در دشت مغان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از نظر تأمین کود برای کشاورزان، وزارت جهاد کشاورزی هیج مشکلی ندارد و آزمایشگاه‌های لازم نیز برای کیفی سازی محصولات با استفاده از کود انجام شده است.

معاون پارلمانی وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های اصلی در وزارت جهاد کشاورزی توسعه کشت‌های گلخانه‌ای است، بیان کرد: در این راستا در دشت مغان برنامه‌های بسیار اساسی انجام شده که با موفقیت همراه بوده است.

وی افزود: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل یکی از مدیران نمونه کشور است که از طرف وزیر کشاورزی نیز لوح تقدیر دریافت کرده و عملکرد وی بسیار قابل قبول بوده و در توسعه بخش کشاورزی استان اردبیل نقش موثری ایفا کرده است.

آقایی تصریح کرد: خوشبختانه در حال حاضر انواع محصولات کشاورزی و باغی در استان اردبیل تولید می‌شود و خاک این منطقه در کشور بی نظیر است و باید با استفاده از دانش‌ها و فناوری‌های نوین بخش کشاورزی این منطقه را رونق بخشیم.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: با وجود کاهش 20 درصدی باران در کشور شاهد تولید محصولات کشاورزی بیشتر در سال بودیم که این روند با همت کشاورزان و مسئولان میسر شده است.

وی اظهار کرد: امروزه در دشت مغان افزایش تولید محصولات کشاورزی از زمین‌های دیم بسیار قابل قبول است و ما می‌توانیم با برنامه‌ریزی منسجم و دقیق و با به کارگیری ایده‌ها و طرح‌های نوین درآمد کشاورزان منطقه را ارتقاء ببخشیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon