سرما به محصول گوجه فرنگی خارج از فصل استان بوشهر خسارت زد

سرما به محصول گوجه فرنگی خارج از فصل استان بوشهر خسارت زد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان به کشت گوجه فرنگی خارج از فصل اختصاص یافته که پدیده سرما به این محصول خسارت وارد کرد.

خسرو عمرانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم  در بوشهر، با بیان اینکه طرح الگوی کشت در استان بوشهر اجرایی شد اظهار داشت: با اجرای طرح الگوی کشت سطح زیرکشت محصول گوجه فرنگی از 14 هزار هکتار به 12 هزار و 500 هکتار کاهش یافت.

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح الگوی کشت افزود: با اجرای طرح الگوی کشت ضمن کاهش مصرف آب زمان عرضه محصول به بازار در موعد معین به پایان می‌رسد تامحصول به موقع و با قیمت مناسب در بازارعرضه شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به انتقال نشاء گوجه فرنگی به مزارع بیان کرد: امسال 550 میلیون قطعه نشاء گوجه فرنگی در 12 هزار 500هکتار از اراضی کشاورزی استان بوشهر کشت شد که این نشاء‌ها در گلخانه‌های این استان تولید شده است.

وی با بیان اینکه آبیاری 95 درصد اراضی گوجه فرنگی استان بوشهر به روش قطره‌ای است تصریح کرد: از 12 هزار و 500 هکتار اراضی زیر کشت گوجه فرنگی خارج از فصل بیش از 10 هزار هکتار آن به روش قطره‌ای آبیاری می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود 560 هزار تن محصول از مزارع گوجه فرنگی برداشت شود بیان کرد: برداشت گوجه فرنگی دراستان بوشهر از آذر امسال آغاز می‌شود که تا فروردین سال آینده ادامه دارد.

عمرانی با بیان اینکه پدیده سرما زدگی به محصولات خسارت وارد کرده است گفت: بر اساس اعلام کشاورزان و بررسی کارشناسان محصولات گوجه فرنگی در مناطق دشتستان، جم و دشتی سرمای زیر صفر به محصولات گوجه فرنگی خسارت وارد کرده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon