سرمازدگی ۲۷۹ میلیارد ریال به کشاورزان استان بوشهر خسارت وارد کرد

سرمازدگی 279 میلیارد ریال به کشاورزان استان بوشهر خسارت وارد کرد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: محصولات بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان بوشهربه سبب کاهش دما و سرمازدگی به ارزش ۲۷۹ میلیارد ریال خسارت دید.

خسرو عمرانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر،  با بیان اینکه مساحت اراضی کشاورزی استان بوشهر 330 هزار هکتار است اظهار داشت: این استان در حوزه‌های مختلف کشاورزی دارای محصول است که خرما و گوجه‌فرنگی محصول غالب کشاورزی این استان است.

وی با بیان اینکه امسال 12 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی این استان به کشت گوجه فرنگی و محصولات صیفی‌جات اختصاص یافته است گفت: برداشت محصول از این اراضی آغاز شده که پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت فروردین ماه سال آینده 450 هزار تن گوجه فرنگی برداشت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تغییر روش‌های آبیاری از سنتی به قطره‌ای را مورد اشاره قرار دارد و تصریح کرد: 95 درصد اراضی گوجه فرنگی استان بوشهر به روش قطره‌ای آبیاری می‌شود که استفاده کشاورزان از روش‌های آبیاری نوین راندمان تولید آنها را افزایش داده است.

عمرانی با بیان اینکه  کاهش دما و سرمازدگی به محصولات کشاورزی استان بوشهر خسارت وارد کرده است گفت: بیش از 40 درصد از محصولات کشاورزی استان بوشهر به سبب کاهش دما و سرمازدگی مربوط به 17 آذرماه امسال در بخش صیفی‌جات خسارت دیده است.

وی با بیان اینکه  کشاورزان 279 میلیارد ریال خسارت دیده‌اند گفت: محصولات بیش از 3 هزار و 800 هکتار از اراضی کشاورزی استان بوشهربه سبب کاهش دما و سرمازدگی به ارزش 279 میلیارد ریال خسارت دید.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon